۶۲ واحد صنفی متخلف در قزوین جریمه شدند

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی استان قزوین از بازرسی از ۲۳۲ واحد صنفی استان ظرف یک‌هفته اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۲ واحد صنفی متخلف شناخته شد و با اعمال جریمه به تعزیرات معرفی شدند.

جمشید خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از بازرسی از ۲۳۲ واحد صنفی استان ظرف یک‌هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۶۲ واحد صنفی متخلف شناخته شده و با اعمال جریمه به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: از این ۶۲ واحد صنفی دارای تخلف ۳۲ واحد نانوایی بودند که به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، نصب نکردن نرخ‌نامه، عرضه خارج از شبکه آرد و نبود صاحب پروانه کسب و رعایت نشدن ساعت کاری متخلف شناخته شده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی استان قزوین از جریمه و معرفی ۲۱ واحد میوه‌فروشی و سوپرمارکت به تعزیرات حکومتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در ضمن چهار واحد اغذیه‌فروشی به دلیل عدم نصب نرخ‌نامه و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال جریمه و معرفی به تعزیرات شدند.

خدایاری درباره تخلفات صنفی واحدهای میوه‌فروشی و سوپرمارکت عنوان کرد: گران‌فروشی، عدم رعایت مقررات صنفی، عدم درج قیمت و تداخل صنفی عمده تخلفات صنفی میوه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های متخلف بوده و در ضمن پنج واحد مرغ فروشی به دلیل گران‌فروشی جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان این سازمان، تعداد زیادی نوشیدنی خارجی مضنون به قاچاق فاقد برچسب گمرک و اسناد مثبته گمرکی از یکی از واحدهای خواربار فروشی در شهر قزوین شناسایی و ضبط و پرونده تخلفاتی جهت صدور رأی تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی استان قزوین ادامه داد: در ضمن با توجه به توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های استان، بازرسان این سازمان به طور مستمر و منظم از واحدهای عرضه کننده این کالای اساسی بازرسی می‌کنند و بر نحوه توزیع، رعایت قیمت و نصب بنر واحدها نظارت دارند.

کد خبر 765467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.