تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کنار برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار برگزاری اجلاسیه‌های مختلف در راستای کنگره دوهزار شهید کهگیلویه و بویراحمد، زیرساخت‌های فرهنگی تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، امروز_ شنبه دوم تیر_ در نشست ستاد هماهنگی برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: فضای استان در یک سال اخیر به سمت برگزاری اجلاسیه رفته است، روزبه‌روز آمادگی بیشتر شد و توانستیم اجلاسیه‌های مختلفی را در شهرستان‌ها برگزار کنیم.

وی افزود: ۲۵ کمیته و شش کارگروه در استان تشکیل شد، همه دستگاه‌ها و نهادها تلاش کردند، اواسط کار ابلاغیه‌هایی رسید که نکاتی داشت از جمله ابتدا برانگیختگی عمومی مدنظر بود که از ابتدا همین‌گونه بود جهاد تبیین را نیز در برنامه داشتیم و داریم و شاهد مشارکت حداکثری مردم در اجلاسیه‌ها بودیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان‌ها در کنار اجلاسیه‌ها بیش از ۵۰ موکب راه‌اندازی شد، برپایی نمایشگاه‌های مختلف را در کنار اجلاسیه‌ ها داشتیم و شاهد نقش‌آفرینی نسل‌های مختلف بودیم.

وی با اشاره به دیگر نکات این ابلاغیه‌ها، تصریح کرد: تلاش شد که در اجلاسیه‌ های برگزار شده از شخصیت‌های ملی استفاده کنیم در اولین اجلاسیه حضور فرمانده ارتش را داشتیم، وجهه ملی و توسعه ملی در کنار اجلاسیه‌ها را مدنظر قرار دادیم و این برنامه‌ریزی برای سایر اجلاسیه‌ ها نیز ادامه دارد.

مثنوی خاطرنشان کرد: در یک شهرستان ۱۰ هزار نفری بیش از ۹۰ درصد مردم در اجلاسیه آن شهرستان حضور داشتند و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در اجلاسیه‌های برگزارشده شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌های استان در کنار اجلاسیه‌ها در حال تقویت شدن است، افزود: اقدامات گسترده فرهنگی هنری در کنار این اجلاسیه‌ها شکل‌گرفته است که از جمله آن می‌توان به تهیه و توزیع محصولات مختلف از جمله موشن گرافیک و پویانمایی، تدوین ۳۵ هزار عنوان برنامه در ۱۸ فصل در کمیته‌های مختلف، اشاره کرد.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شوق مردم در برگزاری اجلاسیه‌ها قابل‌مشاهده است در کنار این اجلاسیه‌ها رسانه‌ها نیز بازنشر خوبی داشتند و کلیپ‌های کوتاه از آن‌ها در فضای مجازی منتشر شد.

وی در خصوص جمع‌آوری آثار شهدا، تصریح کرد: در این خصوص نیز به یک وضعیت مطلوب و آمار واقعی‌تری رسیدیم.

مثنوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ اجلاسیه برگزارشده‌است و قریب به ۱۲ اجلاسیه دیگر برگزار خواهد شد.

کد خبر 765464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.