باید مرز را به مرکز داد و ستد تبدیل کنیم + فیلم

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مرز برای کشور یک فرصت است و کسانی که تحصیلات عالیه دارند کولبری می‌کنند و این شرم‌آور است که جوانان ما برای یک لقمه نان حلال مجبورند کولبری کنند؛ این روند را باید با یک داد و ستد دو طرفه بین دو کشور حل کرده و باید مرز را به مرکز داد و ستد تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مسعود پزشکیان، ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در سفر خود به استان کردستان در جمع مردم شهر سنندج، اظهار کرد: قدرت هر کشوری به اقتصاد، نیروی نظامی و امنیت آن کشور وابسته است، اما اقتدار کشور به حضور مردم و پشتوانه مردمی آن جامعه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه همه مردم ما اعم از هر قوم و قبیله‌ای باید جایگاه خاص خود را در کشور داشته باشند، افزود: قدم اول آن است که عدالت را از نظر توسعه اجتماعی، اقتصادی، فکری، امنیتی و سیاسی بتوانیم در جامعه اعمال کنیم چون اگر عدالت در جامعه اعمال نشود ما اقتدار نخواهیم داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مسئله مهم دیگر صداقت است که مدیران و مسئولان آن جامعه باید با مردم صادق و راستگو باشند و به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عمل کنند.

پزشکیان ادامه داد: مشکل ما این است که آیا با مردم صادق هستیم یا نه و آیا به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل می‌کنیم یا نه و آیا فقط نزدیکان و اقوام خود را به کار می‌گیریم یا نه و همه را با یک چشم می‌بینیم، حتی اگر با ما دوست نباشند.

وی اضافه کرد: اگر مدیران ما به مردم و جامعه با این دید نگاه می‌کردند آیا شکافی بین استان‌ها، قومیت‌ها، زبان‌ها و قدرت‌ها وجود می‌داشت قطعاً وجود نداشت، اما اینکه چرا وجود دارد چون یک گروه خاص تصور می‌کنند آنها عقل کل هستند و بقیه مردم بیگانه، خودفروش و اجنبی هستند، برای اینکه بتوانند خودشان در قدرت بمانند.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: ما برای اینکه این بازی را به هم بزنیم و اجازه ندهیم یک گروه و جناح خاص فقط قدرت را به دست بگیرد باید در صحنه حضور پیدا کنیم و مردم ایران اعم از کرد، ترک، عرب، لر و بلوچ همه حق تصمیم‌گیری و مشارکت و انتخاب خواهند داشت.

پزشکیان با بیان اینکه این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند که چه کسی در قدرت باشد و نباشد و به چه کسی رأی بدهند و رأی ندهند، خاطرنشان کرد: مردم اگر در صحنه حاضر باشند نشان می‌دهند که حق با مردم است و شاخص درستی و اقتدار یک کشور، مردم آن جامعه هستند.

مرز را به مرکز داد و ستد تبدیل می‌کنیم + فیلم

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: اقتدار یک جامعه را ملت می‌سازد که امیدواریم با حضور شما بتوانیم دوباره این اقتدار را به کشور بازگردانیم و فساد، رانت و تبعیض که عوامل بر هم زدن این اقتدار و عزت هستند را ما با قدرت در برابر آنها خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد که یک عده که کاسبان تحریم هستند و از شفافیت فرار می‌کنند بتوانند به همین راحتی به کار خود ادامه دهند.

پزشکیان تصریح کرد: وقتی که فضا را غیرشفاف می‌کنیم آن وقت یک سری از آقازاده‌ها میلیاردر می‌شوند و سری از جاهایی بر می‌آورند که در خواب هم نمی‌شد دید و آنها سرمایه مملکت را راحت می‌توانند در هوای آلوده ببرند اما ما این هوا را شفاف خواهیم کرد و کاری خواهیم کرد که همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند بتوانند به زندگی با افتخار و آرام برسند.

وظیفه من فقط پیگیری مسائل و مشکلات و برخورد و رفتار عادلانه در منابع و خدمات است

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه گفت: مرز برای کشور یک فرصت است و کسانی که تحصیلات عالیه دارند کولبری می‌کنند و این شرم آور است که جوانان ما برای یک لقمه نان حلال مجبورند کولبری کنند. این روند را باید با یک داد و ستد دو طرفه بین دو کشور حل کرده و مرز را به مرکز داد و ستد تبدیل کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه همه مردم یکی هستیم، افزود: من کسی نیستم و فردی همچون شما هستم که یکی از مشکلات مدیریت ما در کشور این است که آدم‌ها را بزرگ می‌کنیم در صورتی که وظیفه من فقط پیگیری مسائل و مشکلات و برخورد و رفتار عادلانه در منابع و خدمات است.

کد خبر 765448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.