بیش از ۹ هزار نقطه برای مناسب‌سازی تردد معلولان در شیراز شناسایی شده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بالغ بر ۹۰۹۰ نقطه برای مناسب‌سازی تردد معلولان در کلانشهر شیراز شناسایی شده که تا پایان ۱۴۰۳ باید به تمامی آن‌ها رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، مسعود زارعی در جلسه حمایت از افراد دارای معلولیت و بررسی پیشرفت فیزیکی بوستان ویژه افراد توان‌خواه که در فرهنگسرای یاران برگزار شد، اظهار کرد: برپایی جلسات هفتگی و تشکیل کارگروه مناسب‌سازی معابر با حضور نماینده تام‌الاختیار استانداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و حوزه‌های متولی نقش مهمی در خدمت رسانی به جامعه توان‌خواهان دارد.

وی از دغدغه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به توان‌خواهان خبر داد و افزود: شمار توان‌خواهان شیراز بیش از ۶۳ هزار نفر است و در این راستا هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای بهبود ارائه خدمات بهینه به توان‌خواهان ضرورت دارد.

عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر همچنین در این نشست خواستار ارائه گزارش پیشرفت پروژه‌های توان خواهان به شهردار کلانشهر شیراز شد و بر آسیب‌شناسی محورهای شهری برای تردد معلولان تاکید کرد و ادامه داد: با تنظیم یک صورت جلسه باید وظایف همه دستگاه‌ها جهت خدمت‌رسانی به توان‌خواهان روشن شود.

زارعی تلاش‌های شهرداری منطقه ۲ در حوزه ارائه خدمات به معلولان را شایسته قدردانی دانست و خواستار ارائه گزارش کاملی از روند پیشرفت مجموعه پارک ویژه توان خواهان شد.

وی همچنین تشکیل دبیرخانه جهت آسیب‌شناسی نقاط ضعف و بررسی مناسب سازی معابر در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز را ضروری اعلام کرد.

عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۹۰ نقطه برای مناسب‌سازی تردد معلولان شناسایی شده است که تا پایان ۱۴۰۳ باید به تمامی آن‌ها رسیدگی شود.

زارعی با بیان اینکه در راستای مناسب‌سازی معابر باید از ظرفیت مشاوران خبره بهره‌مند شد، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات معلولان در اولویت‌های مدیریت شهری قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار غنی‌سازی فرهنگسرای یاران شد و افزود: ارائه خدمات حضوری و مجازی برای توان خواهان باید به شکل ویژه در دستور کار قرار گیرد.

عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گسترش زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات فرهنگی به توان‌خواهان را ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی، تفریحی، ورزشی، طرح‌های توانمندسازی و پرداختن به سایر نیازهای معلولان ضروری است.

زارعی همچنین ارتباط خوب بهزیستی با مدیریت شهری اشاره و خواستار تقویت رویدادهای سلامت‌محور در جامعه شد.

اجرای طرح مناسب‌سازی معابر ویژه توان‌خواهان در سطح منطقه ۲ شیراز

در ادامه این جلسه، محمد مقدس‌زاده شهردار منطقه دو شیراز از مناسب‌سازی معابر و گسترش زیرساخت‌ها به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جامعه توان خواهان خبر داد و اظهار کرد: با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها در مدت زمان کمتری می‌توانیم پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها افزود: مجموعه پارک ویژه توان‌خواهان با اعتباری معادل ۱۵۲ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع در حال احداث است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه پیشرفت فیزیکی بوستان ویژه افراد توان‌خواه، نهضت مناسب‌سازی معابر، روند پیشرفت فرهنگسرای ویژه توان‌خواهان واقع در بوستان بررسی شد و پیشرفت پروژه‌ها مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

کد خبر 765205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.