به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانمارک و آلمان در یک قدمی افتتاح طولانیترین راهآهن و تونل جهان به یکدیگر نزدیکتر شدهاند. این کشور در راستای متصل شدن به کشورهای اطراف، در جدیدترین اقدام خود از احداث تونلی زیرآبی رونمایی کرد که طی هفت دقیقه جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل میکند.
احداث تونل ریلی زیرآبی برای اتصال هفت دقیقهای دانمارک به آلمان
دانمارک در سالهای اخیر چند راه ارتباطی جادهای و ریلی به کشور همسایه خود، سوئد و بین دو جزیره بزرگ دانمارکی ایجاد کرده است. این کشور در سال ۱۹۹۸ امکان تردد جادهای میان اودنسه، سومین شهر بزرگ دانمارکو نیوزیلند باز شد و در سال ۲۰۰۰ نیز با احداث یک پل و تونل در سراسر تنگه اورسوند، کپنهاگ را به سومین شهر بزرگ سوئد، مالمو، متصل کرد.
دانمارک در جدیدترین اقدام در این راستا، با افتتاح یک تونل زیرآبی، زمان سفر بین اسکاندیناوی و اروپای مرکزی را کاهش میدهد و امکان مسافرت به آلمان را تنها طی هفت دقیقه با قطار بهجای سفری ۴۵ دقیقهای با کشتی فراهم میآورد.
این تونل ۱۸ کیلومتری آینده در زیر دریای بالتیک که از ۸۹ بخش بتنی تشکیل شده است، جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل و به انتقال سبز بخش حملونقل دو کشور کمک خواهد کرد. شرکت سازنده تونل ادعا کرده است که این سازه طولانیترین تونل زیردریایی خواهد بود و شامل یک مسیر قطار برقی میشود که از طریق جاده و راهآهن به اروپای مرکزی و کشورهای شمال اروپا متصل میشود.
انتظار میرود تونل تا سال ۲۰۲۹ به مرحله عملیاتی برسد. در حال حاضر نیز ساختوساز نخستین بخش ۲۱۷ متری آن آغاز شده است و اواخر سال جاری در یک ترانشه بستر دریا در سمت دانمارک فرو خواهد رفت. ترانشه به فرورفتگیهایی عمیق در سطح گفته میشود.
پس از پایان عملیات ساختوساز و راهاندازی، اتومبیلها طی ۱۰ دقیقه در چهار خط و قطارها در هفت دقیقه از دریای بالتیک عبور خواهند کرد. ایجاد تونل جدید ۴.۸ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت که توسط کاربران دانمارک پرداخت میشود و دولت این کشور در مرحله بعد درباره عوارض تونل تصمیم خواهد گرفت.
نظر شما