افتتاح اولین مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در نصف جهان

مراسم افتتاحیه نخستین مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای به میزبانی استان اصفهان در سالن پیروزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای امروز _ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ به میزبانی استان اصفهان در سالن پیروزی با حضور مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و نایب رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، احمد نامنی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، سیدمهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، حسین حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

در اولین دور از مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای بیش از ۱۳۰ ورزشکار زورخانه‌ای از ۲۰ کشور مختلف از جمله ایران، استونی، تاجیکستان، بلاروس، لیتوانی، تانزانیا، آذربایجان، رواندا، بنین، سوریه، فلسطین، سریلانکا، ازبکستان، افغانستان، عراق، پاکستان، هندوستان، لهستان، نپال و بروندی شرکت دارند. این مسابقات طی روزهای سی‌ویکم خرداد و یکم تیر پی‌گیری خواهد شد.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و اجرای کودکانی که در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا کرده بودند از آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب‌الدعواتی یکی از پیشکسوتان بزرگ و صاحب‌زنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور و اصفهان که از دهه دوم زندگی به ورزش زورخانه‌ای مشغول شده است، توسط مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، احمد نامنی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی وزارت ورزش و جوانان، سید مهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، حسین حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان و جمعی از مسئولین تجلیل به عمل آمد.

در ادامه نیز رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور ازبکستان با اهدای مدال و پیراهن سنتی به مهرعلی باران چشمه از زحمات وی تقدیر و تشکر کرد؛ در ادامه نیز با اهدای مدال به رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای تاجیکستان نیز از وی قدردانی کرد.

در گوشه‌ای از سالن پیروزی مجید صادق‌زاده، استاد درجه یک نگارگری و تذهیب کشور در خال ترسیم تابلویی ۴۰ سانتی متر در یک متر و نیم با مضمون پهلوانی با تکنیک اکرولیک به صورت بداهه بود.

کد خبر 765038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.