تامین آب پایدار اولویت نخست خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به خشک‌سالی‌های پی‌درپی سال‌های گذشته گفت: تامین آب پایدار اولویت نخست خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در مراسم بهره برداری از مجتمع آب‌رسانی در کهنه جلگه اظهار کرد: با کمک و همراهی سپاه پاسداران در طرح جهاد آب‌رسانی شاهد بهره‌برداری از سایر پروژه‌ها و رفع مشکل آب در استان خواهیم بود.

وی اولویت اصلی استان را موضوع تأمین آب پایدار عنوان کرد و افزود: به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی، در سال‌های گذشته، استان با تنش آبی مواجه است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور شهید نیز رفع مشکل آب به درستی مورد توجه قرار گرفت و هدف‌گذاری شد و اجرای پروژه‌های مختلف اتمام سدها، انتقال آب از شمال استان، حفر چاه در شهرستان‌های بجنورد و شیروان و … انجام شد.

حسین‌نژاد گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای چهار پروژه مجتمع بزرگ آب‌رسانی استان با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دنبال می‌شود که امروز شاهد افتتاح یک مجتمع هستیم.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز توجه در حوزه تأمین آب پایدار به‌عنوان اولویت اول مورد توجه باشد و تا هفته دولت شاهد افتتاح سایر مجتمع‌های آب‌رسانی در نقاط مختلف استان باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای اجرای سایر پروژه‌های طرح‌های آب‌رسانی و پروژه‌های راه در استان، از ظرفیت سپاه استقبال می‌کنیم.

حسین‌نژاد با یادآوری وقوع سیلاب سال گذشته در منطقه راز و جرگلان، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در زمینه اجرای راه که یکی دیگر از اولویت‌های این منطقه است عمل کنند، اکنون اقدامات خوبی انجام شده اما باید سرعت یابد.

کد خبر 765029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.