۱۳ طرح گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب ۱۳ طرح گردشگری در کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی نراقی در جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به بررسی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اظهار کرد: ۱۳ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده شش هزار میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی شده ۱۰۰ نفر در جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه با ۱۴ دستور کار، درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری از جمله احداث مجتمع آب درمانی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بوم گردی، مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری مورد بررسی اعضا جلسه قرار گرفت که با طرح‌های شهرستان‌های محلات (سه طرح)، ساوه (یک طرح)، تفرش (دو طرح) دلیجان (یک طرح)، کمیجان (یک طرح) اراک (چهار طرح) و خمین (یک طرح) موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با تأیید اعضای کمیته فنی سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زودی آغاز به کار خواهد کرد، گفت: امید می‌رود با انجام این پروژه‌ها دروازه جدیدی برای گردشگری استان گشوده شود.

مرادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری ابتدا باید مجوز لازم را از کمیته فنی بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند.

وی اضافه کرد: در صورت شخصی بودن مالکیت زمین باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ شود، البته نکته حائز اهمیت در اجرای این پروژه‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید در روند اجرای طرح مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 764937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.