شهید جمهور تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی به کار گرفت

وزیر کشور گفت: شهیدجمهور تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات مردم به کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، احمد وحیدی صبح امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در آئین اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیر کبیر اراک اظهار کرد: شهید رئیسی در حوزه اقتصاد احیای واحدهای تعطیل و ساخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در کارنامه درخشان خود دارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از وعده‌های دیگر رئیس‌جمهور شهید در حوزه مسکن و جوانی جمعیت دنبال می‌شود، افزود: یکی از خصوصیات شهید رئیسی این بود که برای هیچ کاری نمی‌گفتند «نمی‌توانیم یا نمی‌شود» بلکه برای هر کاری تلاش لازم را انجام می‌دادند.

وزیر کشور با بیان اینکه شهید جمهور تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی کشور و رفع مشکلات مردم به کار گرفت، خاطرنشان کرد: شتاب‌بخشی به پروژه‌های مسکونی کشور مدیون حمایت‌های شهید جمهور است، کشور در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بود و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می‌رسید.

وحیدی ادامه داد: کارهای در دست اقدام باید آغاز می‌شد، از سویی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفت که گفته می‌شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی‌شود، اما این باور ۱۰۰ درصد نادرست و شرک‌آلود بود.

وی اضافه کرد: شهید جمهور پروژه‌های مختلفی در حوزه مسکن را در این شرایط آغاز کرد و به اذعان وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور آغاز شده است.

وزیر کشور ادامه داد: این اقدام در دو سال اول دوره نخست دولت سیزدهم انجام شد که شگفت‌انگیز بود، چراکه طرح مسکن مهر در دوره دوم دولت وقت انجام شد.

وحیدی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای ضروری و اساسی مردم است، گفت: دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که به دلیل اعتقاد نداشتن دولت سابق به تولید مسکن، بار اصلی ساخت بر دوش این دولت افتاد، در واقع میراث سیاست‌های ضدتولید مسکن در دولت گذشته به دولتی رسید که افزایش رفاه به ویژه برای دهک‌های پایین را در دستور کار خود قرار داد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم تأمین مسکن برای افراد نیازمند را در دستور کار خود قرار داد و امروز تحویل مسکن در سراسر کشور انجام می‌شود، امید می‌رود رئیس‌جمهور آینده راه شهید رئیسی در احداث مسکن و توجه ویژه به تولید را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 764929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.