۱۰۰۰ خانوار خراسان شمالی از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند

پروژه آبرسانی به کهنه جلگه از توابع خراسان شمالی امروز پنجشنبه افتتاح شد و بیش از ۱۰۰۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه آبرسانی به روستای کهنه جلگه طی آئینی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ به بهره‌برداری رسید. این پروژه بخشی از پروژه‌ی بزرگ جهاد آب‌رسانی است که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه، در خراسان شمالی در حال انجام آن است.

در قالب پروژه‌ی آبرسانی از حصارچه به کهنه جلگه، پنج روستای منطقه مرزی شهرستان تازه تأسیس مانه به استعداد بیش از ۱۰۰۰ خانوار، از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

روستاهای مرزی خراسان شمالی به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی و آفت سطح آب‌های زیر زمینی، طی سال‌های گذشته با تنش شدید آبی مواجه بودند که با اجرای پروژه جهاد آبرسانی، تا پایان پروژه، ۱۶۴ روستا در خراسان شمالی از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

امروز یک بخش از چهار بخش جهاد آبرسانی در استان افتتاح شد و تا یک ماه آینده سه روستای دیگر از این طرح بهره‌مند خواهند شد، همچنین تا پایان سال ۱۳ روستای دیگر نیز با جمعیتی بیش از ۷۰۰۰ نفر از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

آب‌رسانی به کهنه جلگه و روستاهای مسیر، ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ۲۰ حوضچه، دو مخزن ۲۵۰ مترمکعبی و سه ایستگاه پمپاژ دارد که بیش از شش کیلومتر آن در مناطق صعب‌العبور احداث شده است.

کد خبر 764912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.