سازمان بهزیستی اقدامات مطلوبی به مددجویان ارائه داده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در طول ۱۰۰۰ روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توان‌خواهان تحت حمایت خود ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان ایلام، علی‌محمد قادری در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: این سازمان علاوه بر غربال‌گری شنوایی و بینایی کودکان، با استفاده از دانش نوین شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه معلولان اقدام کرده است.

وی افزود: یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیت‌سازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در بعضی اماکن عمومی همچون مساجد، میزهای خدمت هوشمند برای خدمات‌رسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی دایر می‌شود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر با پیامک به فرد ارسال می‌شود.

قادری با اشاره به خدمات ارائه شده سال گذشته در این بخش، عنوان کرد: این طرح در فاز نخست در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار سراسر کشور اجرا و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مورد نظر آن‌ها ارائه شد که بر این اساس ۱۵ درصد موضوعات مطرح شده توسط مردم غیرمالی بود که با گفت‌وگو و مشاوره به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم سویی استراتژیک میان دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادها ایجاد شد، ادامه داد: سازمان بهزیستی در طول ۱۰۰۰ روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توان‌خواهان تحت حمایت خود ارائه داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: عده قابل توجهی از خدمت بگیران سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مستمری بودند که در این دولت، تمام این افراد از جمله ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفتند و هم‌اکنون هیچ زن بی سرپرست خانوار یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد.

قادری ادامه داد: هیچ متقاضی ارائه خدمات یا دریافت اقلام توانبخشی همچون کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی و عصا نیز پشت نوبت انتظار نیست.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از ۱۲ سال پیش ساختار این سازمان تغییر نکرده بود، اما در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی بهزیستی اتفاق افتاد و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد.

قادری ادامه داد: با توجه به خدمات گسترده و مطلوب این سازمان به جامعه هدف خود، سال گذشته بهزیستی در حوزه اشتغال به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شده است.

کد خبر 764859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.