مورایس نهمین سرمربی خارجی فاتح جام‌حذفی لقب می‌گیرد؟

تاکنون هشت سرمربی خارجی در فوتبال ایران قهرمان جام‌حذفی شده‌اند و ژوزه مورایس می‌تواند به‌همراه سپاهان به نهمین سرمربی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و سپاهان اصفهان در چارچوب فینال جام‌حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۷:۴۵ امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. فدراسیون فوتبال به‌دلیل اعتراض دو باشگاه همچنین برگزاری مسابقه با کمک‌داور ویدئویی (VAR) محل میزبانی این بازی را از ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به استادیوم آزادی تغییر داده است.

مس رفسنجان و سپاهان اصفهان تاکنون پنج مرتبه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که طلایی‌پوشان با دو پیروزی دست بالا را دارند و مس رفسنجان یک مرتبه موفق به شکست رقیب اصفهانی خود شده است. دو مرتبه هم دیدارهای آن‌ها با تساوی به پایان رسیده است.

آخرین دیدار دو تیم در تاریخ بیست‌ودوم اردیبهشت سال جاری و در دور برگشت لیگ برتر برگزار شد که به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در دور رفت لیگ برتر شاگردان مورایس در تقابل با شاگردان الهامی با نتیجه چهار بر صفر پیروز شدند.

سپاهان در شرایطی پا به میدان این مسابقه خواهد گذاشت که آخرین‌بار ۹ سال پیش طعم قهرمانی را چشید و فاتح رقابت‌های لیگ برتر شد و از آن روز به بعد هیچ عنوانی را به دست نیاورده است. همچنین آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی هم به ۱۱ سال پیش برمی‌گردد که آن‌ها با برتری مقابل پرسپولیس صاحب جام قهرمانی شدند.

این بازی برای ژوزه مورایس هم بسیار مهم خواهد بود، چرا که این سرمربی گران‌قیمت پرتغالی در طول دو فصل حضور خود در جمع اصفهانی‌ها نتوانست جامی به هواداران تیمش هدیه دهد و حالا این فرصت را دارد که سپاهان را صاحب جام کند.

تاکنون در تاریخ فوتبال ایران هشت سرمربی خارجی موفق به کسب عنوان قهرمانی جام‌حذفی شده‌اند و ژوزه مورایس که نخستین فینال خود با سپاهان طی دو سال اخیر را تجربه می‌کند فرصت این را دارد تا به نهمین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال کشورمان تبدیل شود که جام قهرمانی حذفی را بالای سر می‌برد.

ولادمیر جکیچ اهل پاراگوئه در فصل ۱۳۵۷-۱۳۵۶ به‌همراه تیم فوتبال استقلال تهران، ابراهیم بیوگرادلیچ اهل بوسنی‌وهرزگوین در فصل ۱۳۷۶-۱۳۷۵ به‌همراه برق شیراز، لوکا بوناچیچ اهل کرواسی در فصول ۱۳۸۵-۱۳۸۴ و ۱۳۸۶-۱۳۸۵ به‌همراه تیم فوتبال سپاهان اصفهان، زلاتکو کرانچار اهل کرواسی در فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۱ به‌همراه تیم فوتبال سپاهان اصفهان، تونی اولیورای اهل پرتغال در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۲ به‌همراه تیم فوتبال تراکتور تبریز، وینفرد شفر اهل آلمان در فصل ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به‌همراه تیم فوتبال استقلال تهران و برانکو ایوانکوویچ اهل کرواسی در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به‌همراه تیم فوتبال پرسپولیس تهران به‌عنوان سرمربیان خارجی قهرمان جام‌حذفی شدند.

سه سرمربی که چهار مرتبه فاتح جام قهرمانی حذفی فوتبال ایران شدند اهل کرواسی بودند و سرمربیان اهل کشورهای پاراگوئه، بوسنی‌وهرزگوین، پرتغال و آلمان نیز هر کدام یک‌مرتبه با تیم‌هایشان به قهرمانی در جام‌حذفی فوتبال کشورمان رسیدند.

کد خبر 764855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.