پردیس فرهنگی در یزد ساخته می‌شود

استاندار یزد از تصویب ساخت پردیس فرهنگی و مصلای شهر یزد در نشست شورای مسکن استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه کلیات طرح پردیس فرهنگی در ترمینال قدیم یزد مصوب شد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مهم شهر یزد وجود چنین فضای فرهنگی شهر یزد است.

وی افزود: سرانه‌های فرهنگی یزد بسیار پایین است و این اقدام تحولی که توسط امام جمعه یزد دنبال می‌شود را همه مسئولان در شورای مسکن مورد تأیید قرار دادند؛ کلیات این طرح تصویب و به شهرداری اجازه داده شد تا فرایند اجرایی را شروع کند.

استاندار یزد تصریح کرد: همه دستگاه‌های استان حمایت خواهند کرد تا یک مجموعه فاخر فرهنگی شامل مصلی، کتابخانه، مجتمع تجاری، هتل و دیگر فضاها ساخته شود.

فاطمی همچنین با اشاره به ثبت نام جدید از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: سامانه طرح نهضت ملی مسکن به زودی برای متقاضیانی که نتوانستند ثبت نام کنند، باز می‌شود.

وی در رابطه با نرخ اجاره بها هم اظهار کرد: تاکنون قانونی را نداشتیم که به وسیله آن با اجاره بهای غیرمتعارف برخورد کنیم، ولی هم اکنون این قانون مصوب شده و به استان اجازه دادند که متناسب با نرخ تورم یک افزایش مطلوب و قابل قبولی در نظر گرفته شود.

استاندار یزد افزود: اگر از این میزان اجاره بها بیشتر دریافت شود، حتماً برخورد لازم توسط تعزیرات و مراجع قضائی صورت می‌گیرد که این هم مساله به زودی بعد از تصویب شورای عالی مسکن به استان اعلام خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 764793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.