قزوین سومین استان پُرسرقت کشور است

دادستان قزوین گفت: قزوین سومین استان پرسرقت در حوزه سرقت خرد محسوب می‌شود و البته عمده این سرقت‌ها از سوی مسافرانی صورت می‌گیرد که بومی این استان محسوب نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین رجبی بعدازظهر امروز -چهارشنبه سی‌ام خرداد- در نشست خبری هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری پدیده شاهدان و ضامن‌های حرفه‌ای اظهار کرد: در استان قزوین ۲۰ نفر شناسایی کردیم که در ۱۰۳۲ فقره پرونده ضامن شده بودند.

وی از شناسایی ۲۴ شاهد حرفه‌ای خبر داد و افزود: این ۲۴ نفر در ۸۶ پرونده قضائی شهادت داده بودند، اما مهمترین اینکه ۴۳ نفر را شناسایی کردیم که ۴ هزار و ۵۱۷ فقره پرونده در دستگاه قضائی استان تشکیل دادند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به ورود ۸۲ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده جدید به دادسراهای استان در یک‌سال اخیر اشاره کرد و افزود: از این تعداد برای ۶۹ هزار و ۱۳۲ فقره پرونده رأی صادر شده و در ضمن آمار پرونده‌های مسن (بیشتر از سه‌سال) دستگاه قضائی استان ۷۸ درصد کاهش یافته و از ۱۱۹۲ فقره به ۲۶۲ فقره رسیده است.

رجبی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر ۴ هزار و ۲۰۴ فقره دادرسی الکترونیک برگزار کردیم، اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۳۶ میلیارد تومان جزای نقدی در دستگاه قضائی دریافت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

وی از اشتغال‌زایی برای ۱۶۷۶ نفر از زندانیان و خانواده آن‌ها هم خبر داد و تاکید کرد: در ضمن طی مدت گفته‌شده ۱۸ هزار و ۹۴۱ پرونده در کلانتری‌ها به مصالحه انجامیده و بنابراین نرخ صلح و سازش در کلانتری‌ها ۱۷ درصد رشد کرده که در نهایت خروجی این حوزه کاهش ۱۶ درصدی جمعیت کیفری زندان‌های استان بوده است.

دادستان قزوین از تشکیل ۴۵ فقره پرونده برای مدیران و کارکنان دولت در دادسراهای استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: در یک‌سال گذشته ۳۳ فقره در استان قزوین رخ داد که علل اصلی آنها شامل درگیری و نزاع، اختلاف‌های خانوادگی، ملکی، منکراتی و ناموسی و همچنین سرقت بوده است.

رجبی با اشاره به پیگیری جرایم فضای مجازی ادامه داد: در یک‌سال اخیر ۶ هزار و ۳۴۸ محتوای مجرمانه در فضای مجازی بدون تشکیل پرونده پاک‌سازی شده و در ضمن در حوزه قاچاق رمزارز هم ۹۶۷ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به وضعیت سرقت در استان قزوین، گفت: قزوین سومین استان پرسرقت در حوزه سرقت خرد محسوب می‌شود و البته عمده این سرقت‌ها از سوی مسافرانی صورت می‌گیرد که بومی این استان محسوب نمی‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از پیگرد قضائی ۱۲۲ متهم فرار مالیاتی خبر داد و افزود: در حوزه انفال هم ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از حقوق بیت‌المال در حوزه معادن شناسایی و به بیت‌المال برگردانده شد.

رجبی با اشاره به ایجاد شغل ثابت برای ۴۰۱ نفر معتاد بهبودیافته و رهاشده از دام اعتیاد ادامه داد: نرخ ایجاد شغل برای معتادان بهبودیافته استان قزوین در یک‌سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۳۴۴ درصد رشد کرده است.

وی تاکید کرد: در حوزه توقیف وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها هم در حال حاضر ۸ هزار و ۱۲۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی داریم و به فراجا دستور دادیم که حق توقیف و ضبط وسایل نقلیه در تصادفات منجر به جرح را ندارند.

کد خبر 764680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.