خودداری از انتشار شایعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای سایبری

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است گفت: در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی حسینی _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین جرایم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و غیره است.

وی افزود: مواردی همچون ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به گونه‌ای که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

حسینی در توصیه به شهروندان گفت: هم‌استانی‌ها تا قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی، از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه‌های رسمی رجوع کنند.

کد خبر 764668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.