تشکیل پرونده قضایی برای مدیران شهرداری‌هایی که قانون مدیریت پسماند را اجرایی نکرده‌اند

دادستان سنندج گفت: اجرای قانون مدیریت پسماند یکی از اقدامات در دستور کار دستگاه قضایی استان بوده است که در این راستا سال گذشته به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی اخطار لازم داده شد و برای حدود شش مدیریت شهرداری‌ شهرهای استان پرونده قضایی و کیفری تشکیل شده است و مجازات‌های قانونی را اعمال کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمد جباری ظهر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای احقاق حقوق عامه اقداماتی را در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان به اجرایی شدن قوانین جوانی جمعیت اشاره کرد که در این راستا وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده است.

وی افزود: هم از طریق سازمان بازرسی و هم پیگیری از مسئولان بانک‌ها این طرح را در استان دنبال کرده‌ایم چون یکی از مقدمات اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت، جذب منابع بانکی است.

دادستان مرکز استان کردستان خاطرنشان کرد: قانون مدیریت پسماند نیز یکی دیگر از اقدامات در دستور کار ما بوده است که در این راستا سال گذشته هم به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان، اخطار و تذکر لازم داده شده و هم علیه حدود شش مدیریت شهرداری شهرهای استان پرونده قضائی و کیفری تشکیل شده است و مجازات‌های قانونی را اعمال کردیم.

جباری اضافه کرد: در قانون مدیریت پسماند شیوه درست دفن زباله، فنس کشی محل و طرح تفکیک زباله مطرح است که جزو وظایف شهرداری و ارگان‌های مربوطه همچون محیط زیست است.

وی با اشاره به ۱۰ فقره قلع و قمع، رفع تصرف در حریم و بستر رودخانه قشلاق سنندج و تشکیل پرونده قضائی در این رابطه، تاکید کرد: به سودجویان اخطار می‌دهیم که اجازه تصرف و استحصال در حریم و بستر رودخانه قشلاق را نخواهیم داد.

دادستان سنندج نظارت دقیق دستگاه قضائی استان بر نحوه واگذاری اراضی دولتی و اجرایی کردن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و گفت: درصدد راه‌اندازی مؤسسه شوق زندگی برای کودکان بدسرپرست، بی سرپرست و کار با تولیت سازمان بهزیستی هستیم تا این کودکان زندگی دوباره خود را بازیابند.

جباری نظارت بر کمربندی بهشت محمدی سنندج را یکی دیگر از اقدامات پیشرو عنوان کرد و افزود: یک اکیپ در این مکان مستقر خواهد شد تا از تخریب و تصرفات و نابسامانی این کمربندی جلوگیری کند.

وی با اشاره به آمار اشتغال به کار زندانیان استان، تصریح کرد: سال جاری ۴۲۷ زندانی دارای اشتغال نشسته، ۹۰۹ نفر اعزام به کار و ۲۲۷ نفر نیز در کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند و آمار اشتغال به کار زندانیان استان در سال جاری تاکنون ۷۰ درصد بوده است.

کد خبر 764560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.