اختصاص ۳ همت برای پایانه‌های اربعین و مسیرهای منتهی به آن‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اختصاص سه همت اعتبار به پایانه‌های‌اربعینی و مسیرهای منتهی به آن‌ها گفت: لازم است حداکثر تا بیست روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی آن‌ به اتمام رسیده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داریوش امانی ظهر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از توفیقات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور این است که سالانه در بحث زیارت اربعین مأموریت و اقداماتی در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آن‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: برای زیارت اربعین شش پایانه مرزی مشخص شده است که از این تعداد دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارد، برای امسال برنامه‌ریزی شده است تا نزدیک ۱۲ هزار متر مربع به سایبان‌ها و تونل‌های سرد در این دو پایانه اضافه شود، بازسازی و نگهداشت ساختمان‌های دو پایانه نیز از جمله موارد دیگری است که باید برای زائران اربعین آماده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: برای جاده‌های مواصلاتی به دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن در کل کشور نیز نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آن‌ها در نظر گرفته شده و تاکنون اقدامات خوبی به ویژه در پایانه‌های موجود در استان‌های گرمسیری انجام شده است.

امانی تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین در ماه‌های گرم سال انجام می‌شود؛ باید تمام اقدامات لازم را برای مباحث سرمایشی و رفاه زائران انجام دهیم، سه هزار میلیارد اعتبار اختصاص یافته به اربعین، ۴۰۰ میلیارد تومان در پایانه‌ها و مابقی در مسیرهای منتهی به پایانه‌ها برای ایمن‌سازی، روشنایی، نیوجرسی، روکش و لکه‌گیری آسفالت و اقداماتی از این قبیل مصرف می‌شود.

وی گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با مدیران راهداری متعهد شده‌ایم که حداقل ۲۰ روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی تمام شده باشد.

کد خبر 764529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.