صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مصرف برق در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه در تراز یک‌ساله توانسته است مصرفِ برق خود را ۴۰ درصد کاهش دهد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی اظهار کرد: طی دو سال گذشته با انجام ممیزی روی مصارف تجهیزات و تأسیسات شهری، مقادیر استاندارد و مصارف در هر بخش مشخص و بر اساس شناسایی گروه‌های مصرف نسبت به تعریف برنامه و اجرای اقدامات اصلاحی در منطقه اقدام شده است.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته در این راستا شامل تعویض موتور کولرهای پرمصرف با مصرف انرژی (A) با موتورهای کم‌مصرف (B)، نصب تایمر جهت زمان‌بندی پیک مصرف، از مدار خارج کردن اسپیلیت‌های پرمصرف و بدون اینورتر و جایگزینی کولر آبی کم‌مصرف، عایق‌کاری کانال‌های کولر، منبع آب، لوله و شیلنگ‌های کولر آبی، نصب سایه‌بان کولر آبی، تعویض مهتابی‌های پرمصرف و قدیمی و جایگزینی با براکت‌های کم‌مصرف و کاهش روشنایی ساختمانی است.

صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مصرف برق در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه ایران به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی، ظرفیت‌های زیادی برای استفاده از انرژی‌های برق‌آبی، بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده دارد، عنوان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری می‌توان از این نعمت خدادادی به بهترین شکل بهره‌مند شد.

قاضی‌عسگر با بیان‌اینکه شهرداری منطقه ۹ به‌واسطه ارائه خدمات مختلف جزو مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی است، گفت: برای صرفه‌جویی در مصرفِ برق ساختمان‌های تحت تملک و اماکن عمومی نظارت لازم انجام می‌شود.

وی از مدیریت بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان برای همکاری با این منطقه در اجرای مصرف بهینه تقدیر کرد.

کد خبر 764416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.