آغاز تورنمنت یورو برای ترکیه با غلبه‌بر گرجستان

تیم ملی فوتبال ترکیه در نخستین بازی‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل گرجستان پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال ترکیه و گرجستان امشب _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در چارچوب بازی‌های اول مرحله گروهی (گروه ششم) رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه سیگنال‌ایدونا پارک وستفالن دورتمند آلمان و با قضاوت فاکوندو تیو به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این بازی با پیروزی سه بر یک ترکیه مقابل گرجستان به پایان رسید.

جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا

مرحله گروهی (گروه ششم)

ورزشگاه: سیگنال‌ایدونا پارک - وستفالن دورتموند

داور: فاکوندو تیو

گل‌ها: مرت مولدور (دقیقه ۲۵- ترکیه)، جورجس میکائوتادزه (دقیقه ۳۲- گرجستان)، آردلا گولر (دقیقه ۶۵- ترکیه)، کریم آکتورکوغلو (دقیقه ۷+۹۰- ترکیه)

گل‌مردود: کنان ییلدیز (دقیقه ۲۸- ترکیه)

کارت‌زرد: عبدالکریم بارداکچی (دقیقه ۳۵- ترکیه)، سولومون کویرکویلیا (دقیقه ۵۶- گرجستان)، هاکان چالهان‌اوغلو (دقیقه ۸۹- ترکیه)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم‌ملی فوتبال ترکیه:

گونوک، بارداکجی، آکایدین، مولدور، کادی اوغلو، آیهان، چالهان‌اوغلو، ییلدیز، کوکچو، آردا گولر و آلپر ییلماز

سرمربی: وینچنزو مونتلا

ترکیب تیم‌ملی فوتبال گرجستان:

مامارداشویلی، دوالی، کاشیا، کویرکویلیا، تسیتسیاشویلی، کاکابادزه، مکوابیشویلی، چاکوتادزه، خوچوراشویلی، کوارتسخلیا و میکائوتادزه

سرمربی: ویلی ساگنول

شرح‌بازی:

گرجستان ابتدا در دقیقه ۲۵ دروازه خود را باز شده دید، حملات خود را آغاز کرد. حملات این تیم در دقیقه ۳۲ ثمربخش شدند و میکائودزه توانست دروازه تیم ترکیه را باز کند. دیدار دو تیم گرجستان و ترکیه از همان ابتدای کار با حملات تهاجمی ترکیه آغاز شد. شاگردان وینچنزو مونتلا که از حمایت پرشور تماشاگران خود در سیگنال ایدونا پارک برخوردار بودند، در دقایق ابتدایی بازی موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کردند.

این حملات در نهایت در دقیقه ۲۵ با گل مرت مولدور، بازیکن باتجربه ترکیه به ثمر نشست تا شاگردان مونتلا در این دیدار پیش بیفتند. گرجستان ناامید از جبران نتیجه تسلیم نشد و به حملات خود ادامه داد. در نهایت در دقیقه ۳۲، گیورگی کوچوراشویلی، هافبک تکنیکی گرجستان، با حرکتی هوشمندانه از سمت راست زمین، توپی زمینی و تند و تیز را به گئورگ میکائوتادزه رساند. میکائوتادزه که در موقعیتی مناسب قرار گرفته بود، با یک شوت زمینی دقیق از زاویه بسته، دروازه اونور گونوک را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

گروهی از هواداران تیم‌ها در گوشه‌ای از ورزشگاه با مشت و لگد به سراغ یکدیگر رفته‌اند. درگیری خشن هواداران باعث مداخله نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه شد. این درگیری‌ها در حالی رخ داد که سقف ورزشگاه دورتموند به دلیل بارندگی شدید، دچار نشتی شده است و آب باران روی سر هواداران می‌ریزد.

شرح گل‌ها:

۱ - ۰ (ترکیه، دقیقه ۲۵): توپ ارسالی به سمت محوطه جریمه گرجستان با دخالت کاکابادزه از محوطه هجده قدم خارج شد و توپی که مولدور رسید با والی زیبای این بازیکن در گوشه دروازه گرجستان جا گرفت.

۱ - ۱ (گرجستان، دقیقه ۳۲): اشتباه مدافعان ترکیه در خط دفاع باعث شد کوچوراشویلی از سمت راست نفوذ کند و توپش در شش قدم با ضربه نرم گورگی میکاتادزه تبدیل به گل تساوی گرجستان شود.

۲ - ۱ (ترکیه، دقیقه ۶۵): حرکت فوق‌العاده آردا گولر با ضربه پای چپ وی تبدیل به گل دوم تیم ملی فوتبال ترکیه شد تا این تیم از گرجستانی‌ها پیش بیفتد.

۳ - ۱ (ترکیه، دقیقه ۷+۹۰): کرنر ارسال شده روی دروازه ترکیه، در شرایطی که دروازه گرجستان خالی بود، این توپ توسط کریم آکتورکوغلو وارد دروازه گرجستان شد.

کد خبر 764314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.