اجرای ۴۰ پروژه راهداری در طرح چله خدمت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح چله تبیین خدمات ۴۰ پروژه توسط این اداره‌کل در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری_ روح‌الله غلامی، ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و نهم خرداد _در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تبیین طرح چله خدمت اظهار کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گام‌های اساسی و اقدامات جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم انجام شده و طرح تبیین چله خدمت بهترین و مهم‌ترین اقدام برای ادامه راه رئیس جمهور است.

وی افزود: در همین راستا پویش ۴۰ خدمت توسط راهداری و حمل و نقل استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۷ خدمت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسفالت جاده‌ها بیان کرد: آسفالت محور لندی به طول ۴۳ کیلومتر در دستور کار بوده که ۳۳ کیلومتر آن انجام و پیش‌بینی می‌شود طی ۲۰ روز آینده عملیات آسفالت ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز تکمیل شود.

غلامی ادامه داد: همچنین پنج کیلومتر دیگر از محور بخش ارمند شهرستان خانمیرزا در حال بهسازی و روکش آسفالت است.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز استان را ضروری دانست و گفت: رفع نقطه حادثه‌خیز پیچ چله‌گاه شهرستان لردگان در حال انجام است که این پروژه به طول ۷۰۰ متر و با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان در حال انجام که عملیات خاکبرداری، خاک‌ریزی، زیرسازی و اجرای بیس و روکش آسفالت است و تاکنون به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آسفالت معابر روستای مرادآباد شهرستان اردل خبر داد و خاطرنشان کرد: جاده آنتنی این روستا در دور افتاده‌ترین نقطه در دهستان دیناران بخش مرکزی شهرستان اردل واقع شده است.

وی گفت: این جاده به طول دو کیلومتر با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد سال جاری به بهره‌برداری برسد.

غلامی با اشاره به اتمام اجرای پل لوله‌ای روبه‌روی قطب صنعتی شهرکرد تصریح کرد: این پل در محور اصلی ورودی مرکز استان در محور فرخشهر - شهرکرد با هدف جلوگیری از آب‌گرفتگی و هدایت آب‌های سطحی انجام شد.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان انجام و مشکل این نقطه که از مطالبات دیرینه مردم بود پس از سال‌ها رفع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور شهرکرد - چلگرد (دیمه) کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع آغاز و اعتبار اولیه این طرح حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

غلامی گفت: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال ساخت در محورهای مواصلاتی استان به ۲۰ مجتمع رسیده است که افزایش تعداد این مجتمع‌های در محورهای مواصلاتی نقش مؤثری در کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها دارد.

وی بیان کرد: توسعه مجتمع‌های رفاهی خدماتی با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاربران جاده‌ای در دستور کار قرار گرفته و با جدیت ادامه می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت و روکش آسفالت محورهای آنتنی روستاهای بخش صمصامی کوهرنگ تصریح کرد: در راستای محرومیت‌زدایی روکش آسفالت این محور به طول ۶.۵ کیلومتر با اعتبار اولیه بالغ بر هفت میلیارد تومان در سال گذشته آغاز و عملیات روکش آسفالت در روستاهای مالک آباد و گل سرخ انجام شد.

غلامی افزود: ادامه پروژه به طول دو کیلومتر نیز برای روستاهای سیف آباد الله‌یاری، دهکده شاه منصوری، جمال آباد و دم‌تنگ در حال انجام است.

وی ادامه داد: مجموعاً شش روستا با جمعتی حدود ۱۵۰۰ نفر در بخش محروم صمصامی در شهرستان کوهرنگ از نعمت جاده آسفالت بهرمند می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعمیر و مرمت پل دشتی سامان نیز انجام شد، خاطرنشان کرد: تعمیرات پل فلزی خرپایی محور سامان - دشتی - هوره در شهرستان سامان با اعتباری بالغ‌بر ۲.۵ میلیارد تومان پس از گذشت دو ماه انجام کار فشرده و سخت روی رودخانه زاینده رود به اتمام رسید و در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد که به یکی از مطالبات دیرینه شهروندان این منطقه پاسخ داده شد.

غلامی با بیان اینکه حذف نقطه حادثه‌خیز پیچ شوراب در شهرستان سامان ضروری است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول دو کیلومتر شامل عملیات خاکبرداری، ترانشه برداری، نصب نیوجرسی و … در راستای ایمن سازی و کاهش سوانح جاده‌ای مسیر با اعتباری حدود شش میلیارد تومان از پنج ماه گذشته شروع و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری به اتمام برسد.

وی از رفع بیش از ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: گام‌های بلندی در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز برداشته شد که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه پروژه‌ها ادامه یابند و تکمیل شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روشنایی گردنه گوشنگلی انجام می‌شود، بیان کرد: این گردنه در محور شریانی و مهم ارتباطی بین استانی به سمت خوزستان و در شهرستان بروجن واقع است که ترافیک بالای این مسیر و همچنین در زمستان به دلیل شدت بارش‌ها، برفگیر بودن و مه گیر بودن و … شرایط خاصی بر آن حاکم بوده که در همین راستا روشنایی این محور جهت ایمن‌سازی مسیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

غلامی اظهار کرد: به همین جهت تحویل زمین این پروژه با اعتبار اولیه به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال به پیمانکار مربوطه انجام شده و مدت اجرای این ۳ ماه است.

وی گفت: تعریض پل و احداث دیوار حائل روستای زرین درخت در شهرستان خانمیرزا که این عملیات شامل تعریض پل اجرای حفاظ ایمنی، احداث دیوار حائل کنار پل و همچنین تعمیر دستگ‌های پل با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در حال انجام است که به دلیل عرض کم پل امکان عبور همزمان دو ماشین در کنار هم وجود نداشت و تردد بسیار دشوار و ناایمن بود در همین راستا با انجام این مهم ضمن ایمن‌سازی مسیر یکی از مطالبات دیرینه و چند دهه مردم روستا محقق می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسفالت محور آلونی ده صحرا قطعه سوم افزود: عملیات اجرایی این پروژه ازجمله تعریض، زیرسازی. بهسازی و روکش آسفالت محور را شامل می‌شود که این پروژه راه ارتباطی شهر آلونی تا جوانمردی است و به طول ۱۵ کیلومتر از روستاهای ده صحرا، ده ترکان، قلعه افغان عبور کرده و تا روستای جوانمردی ادامه می‌یابد که در سنوات گذشته ۶ کیلومتر آن انجام و ۹ کیلومتر باقی مانده قطعه سوم در حال حاضر با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

غلامی اضافه کرد: این پروژه از مطالبات مستمر و مداوم مردم شهرستان بوده که بالاخره در دولت سیزدهم به ثمر نشست و امید آن را داریم تا پایان تابستان تکمیل به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تکمیل و روکش آسفالت محور حسین آباد، نازی کوهرنگ در حال انجام است، بیان کرد: محرومیت‌زدایی اولویت کاری دولت بوده که در این راستا این پروژه که از مطالبات به حق مردم بوده در بخش محروم بازفت شهرستان کوهرنگ تعریف شده و در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌دی چهارمحال و بختیاری از حذف نقاط پر حادثه پیچ‌های دهناش و گراب خبر داد و خاطرنشان کرد: این ۲ نقطه در مسیر اصلی بین استانی کوهرنگ - مسجد سلیمان در بخش بازفت قرار دارد که اصلاح آنها موجب ارتقا ایمنی جاده و کاهش تصادفات جاده‌ای بوده که عملیات اجرایی آنها شامل اصلاح قوس، تعریض پل دهانه ۶ متری به طول ۱۰ متر و اجرای دیوار حائل به طول ۲ متر است.

غلامی گفت: احداث سوله ubm خودنگهدار در راهدارخانه مرکزی شهرستان اردل با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه دوربین ثبت تخلف در پیچ پر حادثه کارخانه آسفالت محور خوزستان نصب شده است، ادامه داد: نهمین سامانه ثبت تخلف در دولت سیزدهم در مسیر اربعینی محور آلونی - لردگان پیچ موسوم به کارخانه آسفالت نصب و راه اندازی شد که مجموع این نوع از سامانه‌ها در سطح راه‌های استان به ۲۰ دوربین رسید.

غلامی افزود: اجرا و نصب این دوربین‌ها هر کدام با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در قالب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف با هدف کنترل سرعت و کاهش تلفات جاده‌ای خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تعریض پل‌های کمربندی آلیکوه را ضروری عنوان و بیان کرد: به دلیل عرض کم آنها و وجود ارتفاع تا لبه، آسفالت همواره موجب بروز حوادث متعدد، شده که اکنون با تعریض این پل ایمنی مسیر ارتقا و خطر بروز تبادلات کاهش می‌یابد که اعتبار این پروژه به مبلغ ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

غلامی تکمیل و اتمام کانال سودجان را یکی‌دیکر از خدمات این اداره‌کل دانست و افزود: این نقطه در محور سودجان - کوهرنگ واقع شده است که به‌دلیل جمع شدن حجم بالای آب حاصل از بارندگی در این نقطه و عدم هدایت آب به ویژه در زمان بارش‌های شدید، سیلاب حاصل وارد شهر سودجان می‌شود به همین دلیل اجرای کانال هدایت آب از سال گذشته شروع و طی قرارداد جدید در سال جاری تا مسیل کناری انجام و اکنون تکمیل آن به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث ۲۰۰ متر کانال بتنی، احداث ۱۰۰ متر کانال سنگی، ساخت و نصب ۲۰۰ متر درپوش با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 764264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.