دستبند قانون بر دستان قاضی قلابی در کهگیلویه

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از دستگیری فردی که با عنوان قاضی قلابی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمد موسوی از دستگیری فردی که با عنوان جعلی قاضی از شهروندان کهگیلویه‌ای کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور فردی در جلوی ساختمان دستگاه قضائی، شورای حل اختلاف، دادسرا، بانک‌ها، فرمانداری و اماکن نظامی با عناوین مختلف نظر به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار تیم جمع‌آوری پلیس اطلاعات شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت‌زنی‌های هدفمند پیرامون مکان‌های تردد احتمالی، مظنون را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ متعلق به او را نیز توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: مأموران در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های خود به این نتیجه رسیدند که این فرد با سوءاستفاده از تردد در مراجع قضائی و دولتی خود را از قضات شاغل در مراجع قضائی شهرستان و فردی ذی‌نفوذ در سطح استان معرفی و به مردم وعده حل فصل پرونده می‌داد و به راه‌های مختلف از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودروی متهم یک عدد مهر قاضی کشیک، یک عدد کارت کارکنان فراجا و مجوز تردد به اماکن نظامی و قضائی، مهر کارشناس تصادفات راهنمایی و رانندگی، یک عدد مهر کارشناس بیمه مرکزی، مهر اساتید دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های هم‌جوار و تعدادی اوراق مهمور به مهرهای مراجع قضائی و انتظامی را کشف و ضبط کردند.

موسوی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: برخی افراد بدون در نظر گرفتن روال قانونی امور و نیازمندی‌های اداری خود به افراد سودجو و وعده‌های فریبنده این‌چنینی اعتماد و ندانسته اقدام به همکاری با آن‌ها می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد از اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک به‌سرعت به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 764238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.