تنها ۳۰ درصد قوانین حوزه ایثارگری اجرا شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: قوانین حوزه ایثارگری تنها ۳۰ درصد اجرا شده، باقی‌مانده ناقص است یا اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سمیه اسمعیلی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در دیدار با سالار ولایت‌مدار نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: قوانین حوزه ایثارگری فقط ۳۰ درصد اجرا شده و باقی‌مانده ناقص و یا اجرا نمی‌شود.

وی خواستار پیگیری و اجرای قوانین ایثارگران در قانون برنامه هفتم توسعه شد و افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر اجرای کامل قوانین ایثارگران باشند تا خدمات شایسته و ارزنده‌ای به جامعه ایثارگران ارائه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین با اشاره به واگذاری زمین طبق ماده ۷ قانون جامع خدمت‌رسانی ایثارگران خاطرنشان کرد: این مهم چندین سال است که مغفول مانده، اما در دولت سیزدهم توسط استاندار و معاون عمرانی استانداری پیگیری‌هایی انجام شده است تا زمین مناسب در اختیار جامعه ایثارگران قرار گیرد.

اسمعیلی با اشاره به طرح جامع گلزار شهدای شهر قزوین اضافه کرد: کار مطالعاتی و تخصصی این طرح از دو سال گذشته آغاز شده است و پس از تأیید نهایی در استان و بنیاد مرکز در صورت تأمین اعتبار به‌صورت فازبندی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح یادشده بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی در استان ایجاد شده و این مهم در معرفی شهدای قزوین به تک‌به‌تک افراد جامعه به‌ویژه جوانان تأثیرگذار است، جامعه ایثارگران نیاز جدی به مباحث درمانی دارند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این موضوع شود تا مراکز درمانی خدمات شایسته ارائه دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادها و تشکل‌های مردمی مورد تأکید است که در این زمینه همه سازمان‌های دولتی و مردم باید پای کار باشند.

کد خبر 764173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.