ماجرای بی‌خبری از آمبولانس‌های اعزام شده به جنگل هزار مسجد چه بود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات به تشریح دلایل هفت ساعت بی‌خبری از دو آمبولانسی که برای امدادرسانی عازم جنگل هزار مسجد شده بودند، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، زین‌العابدین آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته حدود ساعت ۱۷ مأموریتی به پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ لایین (شهرستان کلات) درباره سقوط فردی از ارتفاع آبشار نورآلی (ارتفاعات هزار مسجد) اعلام و نزدیک‌ترین آمبولانس کمک‌دار ۱۱۵ اعزام شد که با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر از هلال‌احمر نیز درخواست پشتیبانی شد.

وی بیان کرد: اگرچه دو آمبولانس کمک‌دار و مجهز عازم محل حادثه شدند اما طی هفت ساعت ردیاب، سیگنال ارسال نمی‌کرد و ارتباط تلفنی موبایل و بی‌سیم برقرار نمی‌شد و نگرانی‌ها از این مأموریت طولانی وجود داشت، اگرچه به‌صورت لحظه‌ای رصد انجام می‌شد تا شاید سیگنالی دریافت شود و در این میان EOC دانشگاه در جریان موضوع قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات با اشاره به مأموریتی سخت که با همکاری دو سازمان امدادی به سرانجام رسید، گفت: حدود ۲۰ دقیقه بامداد نخستین تماس از آمبولانس ۱۱۵ لاین برقرار شد و سلامت بیمار و همکاران را گزارش کرد و مصدوم که دچار ترومای سروصورت، قفسه سینه و شکستگی اندام شده بود به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کلات انتقال پیدا کرد.

آزاد ضمن قدردانی از همکاران درگیر در این مأموریت، مأمور وظیفه‌شناس محیط‌زیست و تیم امدادونجات هلال‌احمر شهرستان که در لحظات سخت کنار همکاران ۱۱۵ بودند، از مسئولان شهرستان کلات خواست با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان و پراکندگی جاذبه‌های طبیعی گردشگری، توجه ویژه نسبت به امر ارتباط گسترده به‌عنوان نخستین اصل امدادرسانی داشته باشند تا مردم بتوانند در سریع‌ترین زمان درخواست کمک کنند.

کد خبر 764172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.