بازار بزرگ اصفهان مجهز به سامانه اطفای حریق می‌شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: بازار اصفهان با نصب ۳۸ جعبه آتش‌نشانی و ۱۵۰۰ متر لوله‌گذاری از کف مجهز به سیستم اطفای حریق می‌شود.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایمنی و رفع خطرات آتش‌سوزی و اطفای حریق در بازار بزرگ اصفهان اظهار کرد: پس از پیگیری‌های متعدد راجع به خطرات بازار و اطفای حریق با توجه به اینکه امدادرسانی بازار اصفهان در زمان وقوع حادثه با شرایط بسیار سختی مواجه بود و امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی به عمق بازار وجود نداشت، طرح اطفای حریق در بازار به صورت لوله‌گذاری و نصب جعبه‌های آتش‌نشانی به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین آب مورد نیاز، دو مخزن اصلی در پارکینگ سرای مخلص و سرای دالان دراز با ظرفیت ۴۰ هزار لیتر در نظر گرفته شده است، افزود: مسیر اصلی خط لوله از میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام علی (ع) حدود یک کیلومتر است که در مواقع اضطراری و بروز حادثه علاوه بر مخازن اصلی از هفت نقطه شامل کوچه میرعماد، کوچه بازار هندوها، کوچه باغ قلندرها، بازار نیم‌آور، بازار حاج عباسی، بازارچه آقا و بازار هارونیه به‌وسیله تجهیزات مخصوص به مسیر اصلی پمپاژ آب صورت می‌گیرد.

بازار بزرگ اصفهان مجهز به سامانه اطفای حریق می‌شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که تا شش ماه آینده این عملیات به پایان می‌رسد و پس از تکمیل پروژه کسبه می‌توانند در زمان بروز حادثه از جعبه‌های آتش‌نشانی در ۳۸ نقطه بازار استفاده کنند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه در این خصوص نیز کارگروه اجرایی متشکل از کسبه و هیئت امنای بازار تشکیل خواهد شد، گفت: ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه پمپ و مخزن، جعبه آتش‌نشانی و لوله‌گذاری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: پیمانکار این پروژه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان است که با هماهنگی هیئت امنای بازار و کسبه و به‌دلیل رعایت حقوق بازاریان و شهروندان، عملیات حفاری و لوله‌گذاری پس از تعطیلی بازار و به‌صورت شبانه انجام می‌شود.

کد خبر 764170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.