بارش‌های رگباری پراکنده در راه هرمزگان

معاون فنی هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت جوی هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، کیانوش عارفی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر، به تدریج در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت وزش باد جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود، از این رو دریا تا ساعات شب نسبتاً مواج خواهد شد و شدت وزش باد در تنگه هرمز تا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بنابراین، توصیه می‌شود با توجه به شدت وزش باد در جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام، از تردد شناورهای سبک در آب‌های این نواحی، خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

عارفی با اشاره به شرایط جوی هرمزگان گفت: آسمان استان، صاف تا کمی ابری، در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال بارش رگبار پراکنده و موقتی باران و وقوع رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: طی ساعات بعدازظهر و شب، در پاره‌ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که فاقد شرایط بارشی است، وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌لحاظ دمایی، تا پایان هفته جاری، افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که این افزایش دما، در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

کد خبر 764161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.