آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت + فیلم و تصاویر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در تشریح آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت گفت: آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شده است و ۱۴۰ بیمار به خارج بیمارستان منتقل شده‌اند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت ساعت ۱:۱۳ بامداد امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ آتش‌نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفای حریق، آب‌رسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی بی‌درنگ به محل آتش‌سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین آغاز شده بود، خاطرنشان کرد: تیم‌های نجات در تمام طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمام بخش‌ها اقدام و در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال پیدا کردند؛ ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل و ۳۲ تن از بیماران سرپایی به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت + فیلم و تصاویر

مؤمنی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، تصریح کرد: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحال از بزرگسال تا نوزاد از بخش‌های ویژه همچون آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو داشتیم که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی آن‌ها هستیم.

آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت + فیلم و تصاویر

وی با تاکید بر اینکه آتش‌نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه‌سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و سایر نقاط در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش‌های بی دریغ تیم‌های آتش‌نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دودگرفتگی ساختمان دچار دود گرفتگی و بی‌حالی شدند، اما در حال حاضر حال عمومی آن‌ها خوب است.

آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت + فیلم و تصاویر

اسامی فوت شدگان حریق بیمارستان قائم رشت

دقایقی پیش، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان‌باختن هشت بیمار بیمارستان قائم در پی این حریق مهیب خبر داد. ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری در پی حریق بیمارستان قائم رشت جانشان را از دست دادند.

کد خبر 764082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.