کمک ۳ میلیارد ریالی خیران برای توزیع گوشت نذری در تیران

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: خیرین به مناسبت عید قربان سه میلیارد ریال برای تهیه گوشت نذری در این شهرستان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، اردشیر فرخ‌وند بعد از ظهر امروز _دوشنبه، بیست وهشتم خرداد_ در بازدید از مراکز نیکوکاری تیران و کرون و فرآیند بسته‌بندی و توزیع گوشت قربانی اظهار کرد: امسال خیرین در این شهرستان سه میلیارد ریال برای تهیه گوشت قرمز و توزیع در بین نیازمند با کمیته امداد همکاری کردند.

وی افزود: صبح امروز قربانی گوسفندان در کشتارگاه مرکزی تیران انجام و بر اساس کمک‌های جمع‌آوری شده، گوشت قرمز در اختیار مراکز نیکوکاری قرار گرفته تا متولیان این مراکز با بسته‌بندی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون ادامه داد: بسته‌های یک کیلوگرمی گوشت قرمز توسط مراکز نیکوکاری آماده شده و توزیع آن در حال انجام است.

فرخ‌وند با بیان اینکه حدود چهار هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند، تصریح‌کرد: امکان توزیع گوشت قرمز در بین همه خانواده‌ها وجود ندارد و اولویت به خانوارهای دارای بیمار صعب‌العلاج داده شد.

وی اضافه کرد: بعضی از خیرین نیز به صورت خودجوش با تهیه گوشت نذری، خانواده‌های نیازمند را مورد حمایت قرار داده‌اند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون با بیان اینکه سنت حسنه قربانی در روز عید انجام می‌شود، گفت: در طول سال نیز خیرین در این خصوص با کمیته امداد و مراکز نیکوکاری همکاری می‌کنند.

فرخ وند به مشکلات معیشتی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها بر توزیع اعتبارات حمایتی برای خودکفایی است تا این خانواده‌ها با ایجاد اشتغال مشکل معیشتی خود را رفع کرده و وابستگی آنان به نهادهای حمایتی کاهش یابد.

وی ادامه داد: حمایت‌های دولتی پاسخگوی نیاز معیشت اقشار آسیب‌پذیر نبوده و خیرین در این خصوص همکاری خوبی دارند، اما خودکفایی خانواده‌ها آنان را از حمایت دور ساخته و به عزت نفس این افراد کمک می‌کند.

مدیر کمیته امداد تیران و کرون خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به خانواده‌های دهک‌های پایین برای اشتغال و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی اختصاص یافت که امسال نیز بر اساس سیاست‌های دولت انجام خواهد گرفت.

کد خبر 764009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.