عمده مشکل فعالان اقتصادی زنجان چند نرخی بودن ارز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عمده مشکل فعالان اقتصادی زنجان چند نرخی بودن ارز است.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مشکل اصلی صنایع ما در کل کشور چند نرخی بودن ارز است و تمام مسئولان اذعان دارند که این مشکل باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت به جمع‌بندی رسیده است تا درصدد رفع مشکلات ارزی کشور باشد، افزود: دو یا چند نرخی بودن یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی به‌ویژه در صادرات است.

مجید گلشنی با بیان اینکه سال گذشته برای واحدهای استان ۷۸۰ میلیون دلار ارز تأمین شد، اضافه کرد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ما سامانه توسعه تجارت به‌خوبی را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در حمایت از تولید گفت: طبق برنامه تدوین شده در استان، در حال حاضر زنجیره‌های ارزش صنایع سیم و کابل، برق قدرت، موادشوینده، سرب و روی، فولاد، کاغذ و سلولزی در حال تکمیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، افزایش حاشیه سود سرمایه‌گذاران و توسعه سرمایه‌گذاری‌های موجود بر اهمیت تکمیل زنجیره‌ها در استان می‌افزاید، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر و در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفت، به‌طوری که در صنعت نساجی سه حلقه جدید به زنجیره افزوده شده است.

گلشنی‌منفرد گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ در استان صورت گرفته است که در این راستا در سال گذشته جزو مناطق موفق در سطح کشور بودیم.

کد خبر 763942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.