ماجرای عجیب دوقلوهای زنده در سردخانه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برخورد قاطع با عاملان کوتاهی در حادثه تولد نوزادان دوقلو در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مدتی پیش خبری مبنی بر زنده شدن دو نوزاد کفن پیچ شده در بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج در فضای مجازی استان دست به دست شده‌است.

گرچه تماس‌های خبرنگارمان برای پیگیری موضوع از ریاست بیمارستان بی‌نتیجه مانده، اما بنا به گفته افراد مطلع روز _شنبه، بیست‌وششم خرداد_ مادری که بیش از ۲۲ سال انتظار و تحمل سختی‌های فراوان مالی و روانی ناشی از ناباروری، توانست دو قلو باردار شود، بعد از مشکلی که برایش پیش می‌آید به بیمارستان امام سجاد (ع) مراجعه می‌کند.

به گفته آشنایان، این خانم هفت ماه در استراحت مطلق بوده و راه رفتن و تحرک برایش خطرناک بود که به دلیل نبود ویلچر و آسانسور در بیمارستان، از پله‌ها بالا برود.

پزشک زایشگاه که زحمت آمدن به بیمارستان را هم به خود نداده بود با تلفن و از راه دور، ختم بارداری این خانم را اعلام کرده و به پرستاران می‌گوید با توجیه پاره شدن کیسه آب در رحم مادر، آمپول سقط جنین تزریق شود.

پس از زایمان طبیعی و به دنیا آمدن دو فرزند دوقلو که به فاصله یک ساعت از هم متولد شدند به خانواده آن‌ها اعلام می‌شود که نوزادان مرده به دنیا آمدند.

در ادامه نوزادان این خانواده رنج دیده را وضعیت مبهم، نگران‌کننده و جلوی چشمان بهت‌زده پدر و مادر این نوزادان در کاور مخصوص باندپیچی و آن‌ها را برای انتقال به سردخانه آماده می‌کنند.

علی‌رغم ممنوعیت حضور افراد متفرقه در بخش زایشگاه، عوامل بخش زایشگاه با اصرار خانواده مذکور برای دیدن دوقلوها مواجه می‌شوند که گویا برخورد مناسبی با این خانواده ندارند و بعد از مدتی در حالی که اعضای خانواده و کادر درمان زایشگاه در حین بحث و گفت‌وگو بودند و پدر و مادر این نوزادان در غم و اندوه شدیدی به‌سر می‌بردند، صدای گریه یکی از نوزادان امید را در دل‌ها زنده می‌کند و کادر درمان و خانواده نوزادان متوجه می‌شوند که آن‌ها زنده هستند و اصلاً فوت نکرده‌اند و تشخیص پزشک و کادر درمان اشتباه بوده‌است.

نوزادان به بخش NICU برای درمان انتقال داده شدند و الان وضعیت جسمی و حال عمومی این نوزادان مشخص نیست و سوال اساسی این است که با این وضعیت آیا عمر نوزادان به دنیا هست یا خیر؟

سعید جاوادن‌سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، پس از ماجرای دوقلوهای بیمارستان امام سجاد (ع) دستور ویژه و فوری به حراست، معاونت درمان و دیگر عوامل دانشگاه و بیمارستان امام سجاد (ع) برای بررسی دقیق و موشکافانه این حادثه را صادر کرد.

وی می‌گوید: این موضوع به‌صورت جدی در حال پیگیری است و به خانواده نوزادان اطمینان می‌دهیم تمام توان خود را برای بررسی و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی به کار خواهیم گرفت.

جاودان‌سیرت گفت: در صورت کمترین قصور از سوی کادر درمان بیمارستان برخوردهای قانونی و لازم را به طور حتم انجام خواهیم داد.

کد خبر 763866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آمیتیس IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    0 0
    خدا رحم کرد زنده بودن یا ابولفضل یا خدایا مادر چه رنجی کشیده که ماها نکشیدیم
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      متاسفانه بچه‌ها زنده نماندند. باید با افرادی که در این قضیه کوتاهی کرده‌اند شدیداً برخورد شود که تا نسل‌های آینده این موضوع برایشان عبرت گردد
  • بیب US ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 0
    چرا باید برای پاره شدن کیسه اب دستور سقط بدن؟؟