نصب تصاویر شهدا در شهر اراک نیاز به بازنگری دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی گفت: تصاویر شهدا که داخل شهر نصب کرده بودیم، نیاز به یک بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، پیمان عین القضاتی ظهر امروز _یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: باید این تصاویر اصلاح شود تا برای مطالبه به حق شهروندان در راستای حفظ جایگاه شهید اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: در شهر اراک برای شهدای عزیزمان اقدامات متفاوتی را در دوره ششم با تلاش و زحمات همکاران دنبال می‌کنیم که یکی از موضوعاتی که نیاز است به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، نصب تمثال و تصاویر شهدا در معابر ورودی شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی گفت: تصاویر شهدا که داخل شهر نصب کرده بودیم، نیاز به یک بازنگری دارد.

عین القضاتی ادامه داد: در سال‌های گذشته این تصاویر به علت تعریض معابر یا تغییراتی که اتفاق افتاد و به دلیل اصلاحات آنها برداشته شد اما مجدد در مسیر نصب نشد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای ششم که نیمی از اعضای شورا یا ایثارگر هستند و یا عضو خانواده شهدا هستند و همه ما وامدار شهدا هستیم باید با یک روش بدیع و نوین این تصاویر در مسیرهای ورودی شهر نصب شود.

تعیین جایگاه ویژه برای افراد مسن، جانبازان، معلولان و خبرنگاران

علی چگینی عضو شورای شهر اراک هم خواستار تعیین یک جایگاه ویژه برای افراد مسن شد.

وی با ارائه پیشنهادی برای شهردار اراک اظهار کرد: امید می‌رود شهر اراک هم در این زمینه جز کلان شهرهای پیشرو باشد.

عضو شورای شهر اراک ادامه داد: پیشنهاد می‌شود، امکانی فراهم شود که افرادی بالای ۶۵ سال سن، جانبازان و افراد دارای معلولیت جسمی هستند و خبرنگاران بتوانند از شبکه حمل و نقل اتوبوس‌های درون شهری و پارک حیات وحش به صورت رایگان استفاده کنند.

چگینی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود کارتی برای این عزیزان تحت عنوان کارت منزلت صادر شود تا به نوعی آنها را تکریم کرده و به نوعی این افراد را مورد توجه قرار داده باشیم.

شهرداری اولویت کار را به پروژه‌هایی نیمه تمام اختصاص دهد

حسن قربانی دیگر عضو شورای شهر اراک هم گفت: شهرداری باید اولویت کار را به پروژه‌هایی نیمه تمام که درصد کمتری برای تکمیل شدن دارند، قرار دهد تا از این به بعد شاهد افتتاح یک طرح در هر هفته باشیم.

وی اظهار کرد: شهردار اراک شایسته است یک الی دو هزار میلیارد تومان پروژه جدید را شروع کند.

عضو شورای شهر اراک ادامه داد: امکان دارد این طرح‌ها در این دوره شورا تکمیل نشود اما نشان می‌دهد، زمانی که کار آغاز شود و پیگیری آن هم صورت گیرد، انجام خواهد شد.

قربانی افزود: خرید نردبان آتش نشانی در چند سال قبل با چند میلیارد انجام می‌شد اما هم اینک قیمت خرید نردبان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است و این نشان از آن دارد که باید کار را شروع کرد و به آینده موکول نکرد.

وی با بیان اینکه تملکات شهرداری نیاز به توجه بیشتری دارد تصریح کرد: در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه امسال با تملکات درست می‌شود.

کد خبر 763850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.