بارش باران در مناطق غربی و شرقی استان خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: روزهای پایانی هفته، افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از هواشناسی استان، محمد غیوری‌خواه در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا روزهای پایانی هفته افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.

وی افزود: از روز سه‌شنبه وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته شاهد افزایش نسبی دما در سطح استان باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ساعات بعدازظهر امروز در برخی نقاط غربی و شرقی استان به ویژه در ارتفاعات، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ رخ خواهد داد و در این خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

غیوری خواه افزود: طی ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمای مشهد بین ٢١ و ٣٣ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ٣۴ درجه و در سردترین ساعات به ٢١ درجه خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ١۴ درجه و سرخس با دمای ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین وزش باد از تایباد با سرعت ۵٠ کیلومتربرساعت گزارش شده است.

کد خبر 763847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.