زمینه ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف در دفاتر اسناد رسمی استان یزد فراهم شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد از فراهم شدن امکان ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های ثبتی فاقد سند در دفاتر اسناد رسمی استان با کمترین هزینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق مالکیت اشخاص سند تحول و تعالی قوه قضائیه، سهولت و دسترسی سریع عموم مردم به خدمات غیر حضوری قابل ارائه در دفاتر اسناد رسمی با جدیت مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: مقرر شده با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی در (سکوی کاتب) تمامی درخواست‌های تنظیم اسناد رسمی و خدمات ثبتی به دفترخانه از این سامانه پذیرش خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد یزد ادامه داد: در همین راستا و در اجرای تبصره یک ماده ۴ قانون تعیین تکلیف، که آمده «متقاضی در صورت تمایل می‌تواند جهت تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی و ارائه مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نماید و دفاتر مکلف‌اند به نمایندگی از طرف متقاضی مطابق ضوابط آئین نامه پس از تکمیل فرم الکترونیکی تقاضا، نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز به هیأت‌ها اقدام نمایند» از این تاریخ، ثبت نام قانون تعیین تکلیف در دفاتر اسناد رسمی استان انجام خواهد شد.

اقبال تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با کمترین هزینه، به جای مراجعه به کافی نت‌ها، نسبت به ثبت نام این قانون و دریافت سند و نیز تسریع در امور مربوطه اقدام کنند.

قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های ثبتی فاقد سند شامل زمین‌ها و چهاردیواری‌ها (غیر از کشاورزی و باغات) نمی‌شود و فقط ساختمان‌های احداثی را شامل می‌شود.

ساختمان‌ها و زمین‌های کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد؛ ضمن آنکه فقط برای املاکی می‌توان درخواست سند داد که دسترسی به مالک یا حداقل یکی وراث او، به جهت فوت یا مفقودالاثر بودن، مقدور نباشد، فوت یا غیبت در حین رسیدگی به تقاضا و با استعلام از ثبت احوال قابل تشخیص است و در صورت اثبات خلاف آن تقاضا از سوی هیأت رد می‌شود.

کد خبر 763839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.