طرح‌های تشویقی برای رشد استفاده عمومی از پارکینگ‌های شهری اجرا شود

رئیس شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین باید طرح‌های تشویقی یا یارانه‌هایی را برای مردم در نظر بگیرد تا طیف بیشتری بتوانند از خدمات پارکینگ‌های عمومی و شهری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز _پنج‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: درباره احقاق حقوق شهید آتش‌نشان محمدجواد چگینی مکاتبات لازم را با شهردار قزوین انجام دادیم و از نمایندگان مجلس هم خواستار اصلاح قانون مصادیق شهدای خدمت شدیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این حوزه با شورای شهر و شهرداری تهران مکاتبه کردیم تا نحوه مواجهه آن‌ها با موضوع شهدای خدمت در حادثه پلاسکو را جویا شویم که بتوانیم با الگوبرداری از سازوکار شهرداری تهران نسبت به خدمات‌دهی به خانواده شهدای خدمت شهرداری قزوین اقدام کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین با یادآوری اینکه چند ماه قبل یکی از پاکبان‌های شهرداری جانش را از دست داد، گفت: شهرداری قزوین باید گزارش کاری به شورا ارائه کند مبنی بر اینکه در هشت‌ماهی که از مرگ این پاکبان بر اثر حادثه حین انجام وظیفه می‌گذرد، چه خدماتی به خانواده این پاکبان فقید ارائه شده است.

فرمانی با اشاره به اینکه این پاکبان بالاخره جزو مدیریت شهری بوده است، تصریح کرد: باید مشخص شود که نگاه ما به نیروهای شهرداری مبتنی بر جایگاه، موقعیت و نفوذ آنهاست یا اینکه بین یک باغبان، پاکبان و مدیر شهرداری در این حوزه فرقی نمی‌گذاریم.

وی افزود: در این زمینه از نماینده شهردار قزوین می‌خواهیم که موضوع گزارش کار از وضعیت خدمات ارائه‌شده به خانواده پاکبان فقید را هر چه سریع‌تر به سرانجام رسانیده و به صحن علنی شورای شهر ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به موضوع واگذاری پارکینگ شهرک دانش به پیمانکار گفت: شهرداری گاهی یک سالن ورزشی در مناطق کم‌برخوردار می‌سازد و این سالن را در اختیار پیمانکار می‌گذارد، بدون اینکه توجه کند شاید یک‌درصد مردم آن منطقه توانایی پرداخت شهریه استفاده از سالن به پیمانکار را دارند.

فرمانی با اشاره به در نظر گرفتن منافع عموم مردم در واگذاری پارکینگ‌ها ادامه داد: بنابراین شهرداری قزوین باید طرح‌های تشویقی یا یارانه‌هایی را برای مردم در نظر بگیرد تا طیف بیشتری بتوانند از خدمات پارکینگ‌های عمومی و شهری استفاده کنند. به این ترتیب فرهنگ‌سازی برای استفاده از پارکینگ عمومی در قزوین محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه بسته تشویقی برای ترغیب رانندگان به استفاده از پارکینگ‌های شهری تصریح کرد: اگر پارکینگ شهرک دانش به صورت رایگان در اختیار رانندگان تریلی قرار بگیرد، در نهایت سالیانه یک‌میلیارد تومان بیشتر برای ما هزینه ندارد و در عوض می‌توانیم معضل ترافیک و آلوده صوتی در این منطقه را حل کنیم.

کد خبر 762914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.