اطفای حریق ۱۲ هکتار از مراتع بم پس از ۶ ساعت تلاش بی‌وقفه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار کرد: حریق مراتع منطقه گل‌انداز بخش دهبکری با بیش از ۱۲ هکتار، از ساعت ۱۱ روز گذشته شروع و پس از شش ساعت تلاش بی‌وقفه، در ساعت ۱۷ اطفا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، علیرضا ابوالحسنی اظهار کرد: این حریق از ساعت ۱۱ روز گذشته شروع و با حضور به موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی و نیروهای داوطلب مردمی پس از شش ساعت تلاش در ساعت ۱۷ اطفا شد.

وی با اشاره به اینکه علت حریق در دست بررسی است، افزود: آتش‌سوزی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین عوامل تخریب محسوب و همه ساله بخش‌های وسیعی از عرصه‌های منابع طبیعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و خسارات سنگینی را به این منابع تحمیل می‌کند و بیش از ۹۵ درصد حریق‌های جنگل و مراتع به وسیله عوامل انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع از سرمایه‌های ملی و خدادادی است که تخریب آن‌ها موجب اثرات مخرب در اکوسیستم خواهد شد، تصریح کرد: در چنین شرایطی وظیفه همه ماست تا در حفظ و حراست از این منابع دست به کار شویم و تلاش خود را در جهت کاهش عوامل تخریب داشته باشیم.

وی لزوم توجه جدی به این مسئله برای پیشگیری، کشف و مهار حریق‌های احتمالی را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: با توجه به هشدارهای پی در پی پیرامون پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی متأسفانه شاهد آتش‌سوزی در دو منطقه شامل بیش از ۱۲ هکتار با پوشش مرتعی مشجر بوده‌ایم.

ابوالحسنی ادامه داد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کدهای امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود از قبیل آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

کد خبر 762821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.