پیش‌بینی اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تامین ماشین‌آلات بخش عشایری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال‌جاری ۵۰ میلیارد تومان برای تامین ماشین‌آلات ضروری بخش عشایری از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در مراسمی به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی که مدیر کل امور روستایی استانداری و معاون توسعه اداره کل امور مالیاتی استان نیز حضور داشت، اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های استقلال کشور به‌ویژه در بحث امنیت غذایی است.

وی افزود: به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی و در راستای تداوم خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه عشایر سخت‌کوش استان، مرحله نخست واگذاری ماشین‌آلات ضروری به بخش عشایری چند ماه پیش در استان انجام شد و امروز نیز مرحله دوم واگذاری این ماشین‌آلات به عشایر خراسان جنوبی انجام می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: این کار بسیار مهم نتیجه تعامل بین امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی استان است که در این مرحله نخست بیل میکانیکی، دو تانکر آب‌رسانی و یک کمپرسی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان برای استفاده در بخش عشایری خراسان جنوبی تأمین شده است.

وی تاکید کرد: مردم خراسان جنوبی باید بدانند آن چه در قالب مالیات در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کنند، برای سازندگی و رشد و توسعه کشور هزینه می‌شود که نمونه‌ای از آن را امروز مشاهده می‌کنیم که برای تأمین ماشین‌آلات ضروری بخش عشایری انجام شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در سال‌جاری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای تأمین ماشین‌آلات بخش عشایری استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال‌جاری هم در تداوم خدمت به مردم استان، در قالب مرحله سوم اجرای این طرح تعداد دیگری از ماشین‌آلات ضروری به‌ویژه گریدر برای بهسازی ایل راه‌های عشایری واگذار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شروع فصل گرما خاطرنشان کرد: یکی از ضروری‌ترین اقدامات در این خصوص انجام خدمات آب‌رسانی به روستاها و مناطق عشایری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم تأمین آب است و با وجود همه اقدامات انجام شده، هنوز به ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

معاون استاندار با بیان این نکته که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به همه روستاهای خراسان جنوبی آب‌رسانی شود، گفت: در مرحله نخست آب‌رسانی به روستاهای استان، برنامه‌ریزی برای آب‌رسانی به ۱۱۵ روستا انجام شد که تاکنون آب‌رسانی به ۶۵ روستا انجام شده است.

عباس‌زاده متذکر شد: در هفته دولت سال‌جاری نیز عملیات آب‌رسانی به ۲۲ روستای دیگر انجام خواهد شد و در مرحله دوم به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با آب‌رسانی به روستاهای استان، از تانکرهای مورد نظر برای آب‌رسانی به مناطق عشایری استفاده خواهد شد.

محمدابراهیم ابراهیمی، مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی هم در این مراسم از افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه عشایری استان در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها هفت میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان است.

وی خاطر نشان کرد: در نهبندان پنج پروژه، زیرکوه چهار، خوسف و سربیشه دو و سرایان یک پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: این پروژه‌ها در زمینه مرمت و بهسازی چشمه و انتقال آب، حفر و تجهیز چاه برداشت آب، احداث آبشخور دامی، احداث منبع و نصب و راه‌اندازی توربین بادی است.

وی گفت: دو دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان برای خدمت‌رسانی بهتر به عشایر خریداری شد که تا چند ماه آینده این ماشین‌آلات برای تسطیح و بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری وارد استان می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی در ادامه افزود: یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری، دو دستگاه تانکر آب‌رسان و یک دستگاه کمپرسی هم به‌مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر و مالیات بر ارزش افزوده تأمین شده است.

کد خبر 762778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.