کبوترهای شهری در آلمان محکوم به مرگ فجیع هستند

رابطه کبوتر و انسان در یکی از شهرهای آلمان به بن‌بست رسیده است، به‌طوری‌که ایالت هسن در غرب آلمان، به‌تازگی به نابودی جمعیت کبوترهای خود رأی داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کبوترها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین پرندگانی هستند که سال‌هاست به عنوان همنشین ساکنان شهری شناخته می‌شوند. با این حال، آن‌ها همیشه هم محبوب نیستند و بسیاری از افراد از وجود آن‌ها احساس ناخوشایندی دارند. اکنون رابطه کبوتر و انسان در یکی از شهرهای آلمان به هم خورده است به‌طوری‌که ایالت هسن در غرب آلمان، به‌تازگی به نابودی جمعیت ۷۰۰ کبوتر خود رأی داده است.

پس از اینکه تصمیم شورای این شهر برای کشتن پرندگان در نوامبر ۲۰۲۳ بحث‌برانگیز شد، یک همه‌پرسی در نهم ژوئن، هم‌زمان با انتخابات اتحادیه اروپا، در این کشور برگزار شد.

اشپیگل گزارش می‌دهد که بیش از ۵۳ درصد از ساکنان کشتن کبوترها را تأیید کردند و در مجموع ۷۵۳۰ رأی «آری» به صندوق انداختند. شهردار لیمبورگ آندرلان در ایالت هسن در این رابطه گفت: «شهروندان از حق خود استفاده کردند و تصمیم گرفتند که تعداد این حیوانات را با استفاده از یک شکارچی کاهش دهند.»

شکارچی پرندگان را به تله می‌کشاند، با یک چوب به سر آن‌ها می‌زند تا بیهوش شوند و سپس گردن آن‌ها را می‌شکند!

کبوترهای شهری در آلمان محکوم به مرگ فجیع هستند

فعالان حقوق حیوانات این طرح را وحشتناک توصیف کردند. به گفته آن‌ها «در سال ۲۰۲۳ زندگی می‌کنیم، نمی‌توانیم حیوانات را فقط به این دلیل که آزاردهنده هستند، بکشیم.»

آیا کشتن کبوترها روشی مؤثر برای کاهش جمعیت است؟

منتقدان می‌گویند که کشتن کبوترها علاوه بر ظالمانه بودن، واقعاً مؤثر نیست، زیرا پرندگان باقیمانده تولید مثل می‌کنند و جمعیت را دوباره پر می‌کنند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که تعداد کبوترها حتی می‌تواند پس از کشتار افزایش پیدا کند.

برای مثال بازل سوئیس از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۵، هر سال حدود ۱۰۰ هزار کبوتر را می‌کشت، اما جمعیت ثابت باقی ماند.

گروهی به نام Pigeon Action راه‌حل جایگزینی پیدا کردند که اکنون به عنوان مدل بازل شناخته می‌شود و به موجب آن به شهروندان در مورد غذا دادن به حیوانات هشدار داده می‌شود. کبوترخانه‌هایی نیز تعبیه شده بود تا تخم‌ها به‌راحتی از کبوترها جدا شوند، در نتیجه جمعیت کبوتر بازل طی چهار سال ۵۰ درصد کاهش یافت.

شهر باواریا نیز راه‌حلی مشابه پیدا کرد. یک سازمان محلی حمایت از حیوانات در این شهر بر چندین کبوترخانه نظارت می‌کند و تخم‌های جدید را با مدل‌های قلابی عوض می‌کند تا تعداد آن‌ها را کنترل کند.

کبوترهای شهری در آلمان محکوم به مرگ فجیع هستند

کد خبر 762760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Abbas IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    3 1
    کبوترا را بگیرن ببرن یه جای دور مثل افریقا رها کنند بجای کشتن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    2 2
    ازتخفیف وترکه هیتلرهمه چین چیزی عجیب نیست خدای آن پرندگان خواران کند
  • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مثل ایران گوشت مرغ رو گرون کنند تا جمعیت کبوتر ها خودکار کنترل بشه. 😊
  • وحید عالی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    بشر متوجه نیست که بزرگترین تهدید و مزاحم برای حیات وحش و جانداران هستش