توجه به مزیت‌های صنعتی گیلان ضرورت دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه توجه به مزیت‌های صنعتی گیلان در بخش‌های مختلف ضرورت دارد، گفت: کارخانجات چای، سلولزی، روغن زیتون و نساجی در گیلان پیشینه قوی دارد و یک مزیت در استان است که باید به آن توجه شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی عصر امروز_چهارشنبه بیست و سوم خرداد_ در نشست فعالان اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان که با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و نجارت برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی در گیلان نشان دهنده اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: مقرر شده بود پروژه‌های حوزه صنعت، ریلی، کشاورزی و دانش بنیان در گیلان با حضور شهید جمهور افتتاح شود که از نعمت این عزیز بزرگوار به واسطه شهادت ایشان محروم شدیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه توجه به مزیت‌های صنعتی گیلان در بخش‌های مختلف ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: کارخانجات چای، سلولزی، روغن زیتون و نساجی در گیلان پیشینه قوی دارد و یک مزیت در استان است که باید به آن توجه شود.

عباسی نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: صنعت نساجی و رنگ‌رزی در استان دارای سابقه طولانی است بنابراین انتظار دارم ۸۵ هکتار کارخانه پوشش به طور کامل احیا شده و به یک شهرک تبدیل شود.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان گفت: در جلسات متعددی که در جلسه هیئت دولت داشتیم در خصوص بخش زنجیره ارزش و تولید، به ویژه مزیت‌های استانی گفت و گو کردیم؛ گیلان در حوزه‌های مختلف دارای ویژگی‌های خاص است و اگر آن را گسترش دهیم بدون شک باعث توسعه اقتصاد و اشتغال در استان می‌شود.

استاندار گیلان یکی از معضلات استان در فصل تابستان را ناترازی حوزه انرژی دانست و گفت: ناترازی انرژی دیگر مبحث مطرح شد و قرار بود بر اساس برش استانی میزان انرژی مصرفی در حوزه صنعت مدیریت شود زیرا قطعی برق در صنایع مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما در سه سال گذشته نگذاشتیم صنایع استان با مشکل مواجه شود.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص بخش اعظمی از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ در گیلان افزود: در حوزه تبصره ۱۸ و ۱۶ با تلاش‌های انجام شده ۹۶ درصد صورت گرفته و منتظر ابلاغ تسهیلات برای سال ۱۴۰۲ هستیم تا اقدامات لازم انجام شود.

عباسی، افتتاح پل آستاراچای، ساماندهی لندفیل سراوان که معضل ۴۰ ساله بود، کاهش آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با احداث تصفیه خانه‌ها زندان لاکان رشت و صنایع و غیره و همچنین احیای کارخانه پوشش ازجمله اقدامات انجام شده در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم شهید آیت الله رئیسی در گیلان برشمرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در شناسایی اراضی بلااستفاده در کشور اهتمام دارد، اظهار کرد: سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل مختلف تعطیل شده بود که با رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات انجام شده، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در گیلان احیا و به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 762674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.