موردی از انتقال محلی تب دانگ در کشور ثبت نشده است

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ موردی از انتقال محلی تب دانگ در کشور ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، احمد رئیسی در نشست بررسی وضعیت ابتلاء به تب دانگ در بیماران شناسایی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت بیماری‌های منتقله از ناقلین و سابقه درخشان کشور در کنترل بیماری مالاریا با توجه به تحریم‌ها اظهار کرد: برنامه‌های کنترل و مبارزه با ناقلین با موفقیت در تمام این سال‌ها اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی بیماران مبتلا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار اهمیت دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت بین‌اللملی با داشتن پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز، به خوبی شناسایی موارد مبتلا به تب دانگ را انجام داده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از انتقال محلی تب دانگ در کشور ثبت نشده است و آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به این موضوع می‌تواند از بروز چالش‌ها در آینده جلوگیری کند.

رئیسی با اشاره به شیوع بالای این بیماری در برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تصریح کرد: هموطنانی که به تازگی سابقه سفر به این کشورها را داشته‌اند و تا ۱۰ روز پس از برگشت از سفر دارای علائم هستند با اعلام نام کشور محل سفر، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت مراجعه کنند.

در این نشست همچنین عباس رضائیان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال از استقرار پشه آئدس در استان هرمزگان می‌گذرد، با تلاش این عزیزان از استقرار پشه آئدس در استان فارس جلوگیری شده است.

وی بر اهمیت هم افزایی توان تمام دستگاه‌های اجرایی در مقابله با استقرار پشه مهاجم آئدس تاکید کرد و افزود: امسال روند ابتلاء به بیماری سالک با تلاش کارشناسان حوزه بهداشت و استفاده از ظرفیت‌های برون بخشی در استان، بسیار کاهش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: شاه کلید پیشگیری از استقرار پشه آئدس، بهسازی محیط و رعایت اصول زیست محیطی است که این مهم با مشارکت سازمان‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر سازمان‌ها و همچنین مشارکت مردم امکان پذیر است.

کد خبر 762583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.