تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن

لندن با وجود افزایش چشمگیر تقاضا برای دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی درصدد تخصیص تعدادی از فضاهای پارک اتومبیل به این دوچرخه‌ها در مناطقی برآمده است که بیشترین نیاز را نسبت به این امر احساس می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اپراتورهای دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی لندن ضمن اشاره به از دست دادن روزانه بیش از ۳۰ هزار سفر با این دوچرخه‌ها، خواستار تخصیص مکان‌های پارک خودرو به ایستگاه‌های دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی شدند، در حال حاضر قوانین مربوط به محل گذاشتن وسایل‌نقلیه بسته به منطقه و مارک دوچرخه الکترونیکی مورد استفاده متفاوت است، چراکه لندن طی شش ماه گذشته شاهد افزایش ۲۱ درصدی مکان‌های پارکینگ به‌دلیل افزایش بیش از حد خودرو در مرکز خود طی روزهای هفته بوده است.

گزارش جدیدی که به سفارش اپراتورهای دوچرخه‌های اشتراکی تهیه شده، ایجاد مناطق پارکینگ اجباری و انعطاف‌پذیر در سراسر شهر و اتخاذ سیاست‌های منسجم‌تر از سوی شوراهای شهر را توصیه کرده است. این در شرایطی است که در بعضی از مناطق شهر سطح تقاضا برای پارکینگ طی دو تا سه سال گذشته شاهد افزایشی نجومی بوده و در عین حال تقاضا برای دوچرخه‌های اشتراکی از پارکینگ‌های موجود بیشتر شده است، این امر شوراها را برای مدیریت فضای عمومی با مشکل مواجه کرده است.

تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن

کاربردهای مختلفی برای فضاهای کنار خیابان‌ها در مناطق مختلف لندن وجود دارد و دریافت مجوز و کش‌وقوس‌های سیاسی برای تخصیص تعدادی از این فضاها به دوچرخه‌های اشتراکی بسیار دشوار است، بنابراین شوراهای شهر سراسر لندن درصدد به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها برای تعیین مناطقی برآمدند که بیشترین نیاز نسبت به پارک دوچرخه‌ها در آن‌ها احساس می‌شود.

جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که پتانسیل ایجاد بیش از ۷۵۰ مکان پارک دوچرخه الکترونیکی جدید در ۱۱ منطقه لندن وجود دارد. این تعداد شامل ۱۶۳ مکان جدید می‌شود که در حال حاضر در گذرگاه‌ها یا سایر فضاهای باز به اتومبیل‌ها اختصاص دارد و می‌تواند ۱۹۱۶ دوچرخه الکترونیکی اشتراکی را در خود جای دهد. این مناطق شامل بخش‌هایی با فضای پارک ناکافی برای دوچرخه‌ها می‌شود که با به‌هم‌ریختگی قرار گرفتن دوچرخه‌ها در پیاده‌رو و خیابان همراه است. پیشنهادها برای کاهش این مشکلات شامل ایجاد یک منطقه پارکینگ اجباری واحد برای مناطق مرکزی و یک منطقه پارکینگ منعطف واحد برای مناطق بیرونی بود.

تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن

ایجاد زیرساخت‌های پارک دوچرخه

لندن در حال تأمین بودجه برای ایجاد زیرساخت‌های پارکینگ بیشتر برای ایجاد در مناطق تعیین‌شده است و در نظر دارد در خدمات خود سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشد، با این حال از آنجا که شوراهای شهر از منظر بودجه دوران سختی را سپری می‌کنند، باید از نوع زیرساخت‌های ضروری برای هر یک از مکان‌ها اطمینان حاصل کند و طبق آن پیش رود.

دوچرخه‌های الکترونیکی و وسایل‌نقلیه میکروموبیلیتی مشابه، بخش مهمی از حمل‌ونقل پایدار لندن هستند، اما پارک نکردن درست آن‌ها تأثیرات مضری بر کاربران پیاده‌روها به‌ویژه افرادی با اختلالات بینایی دارد، بنابراین شهردار لندن خواستار اجرا شدن طرح‌های پیشنهادی برای رفع مشکل تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ شده است.

تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن

کد خبر 762423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.