فعالیت اکیپ‌های رفع تخلفات شهری برای جلوگیری اجاره قلیان در حاشیه زاینده‌رود

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: با همکاری عوامل انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی برخورد با افرادی که قلیان اجاره می‌دهند، انجام می‌شود و در این راستا در حال حاضر اکیپ‌های ثابت و سیار در مناطق حاشیه رودخانه حدفاصل پل بزرگمهر تا پل وحید فعال هستند.

مصطفی مرادیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تدابیری برای افرادی که در حاشیه زاینده‌رود قلیان اجاره می‌دهند، اندیشیده و اجرایی شده است، زیرا پنج منطقه در شمال و جنوب زاینده‌رود درگیر این معضل هستند.

وی افزود: در این رابطه به‌عنوان یکی از نهادهای همکار در راستای اعمال قانون ممنوعیت عرضه و استعمال دخانیات در اماکن عمومی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به‌صورت ثابت و سیار حضور دارند و با همکاری عوامل نیروی انتظامی برخورد قانونی با عوامل و جمع‌آوری قلیان‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این اکیپ‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه تهیه این ادوات یک‌بار مصرف به‌صورت توزیعی است و به‌گونه‌ای نیست که در یک محلی بساط‌گستری داشته باشد، نمی‌توانیم طبق قانون دست‌فروش یا سد معبر با آن‌ها برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های بسیار خوبی که با نیروی انتظامی داریم، توانستیم بسیاری از موارد را مرتفع کنیم، اما گاهی با توجه به اینکه عرضه مبتنی بر تقاضا است و تا زمانی که این تقاضا وجود دارد، عرضه و بروز این دسته از تخلفات وجود دارد.

مرادیان‌نژاد با اشاره به خانواده‌هایی که در مکان‌های عمومی قلیان همراه دارند، گفت: برای برخورد باید در چارچوب قوانین مشخص شده پیش برویم و خانواده‌ها نیز قوانین را رعایت کنند، چراکه بارها برای جلوگیری از آتش‌سوزی ورود کردیم.

وی تاکید کرد: با همکاری عوامل انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی برخورد با افرادی که قلیان اجاره می‌دهند، انجام می‌شود و در این راستا در حال حاضر اکیپ‌های ثابت و سیار در مناطق حاشیه رودخانه حدفاصل پل بزرگمهر تا پل وحید فعال هستند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: در راستای جمع‌آوری هیچ منعی نداریم، اما به دلیل اینکه تهیه این ادوات برای افراد راحت است، هرچه موارد تخلف جمع‌آوری می‌شود، هیچکدام برای پس گرفتن وسایل مراجعه نمی‌کنند.

مرادیان‌نژاد ادامه داد: با همکاری اداره بهداشت و نیروی انتظامی نیز به این موضوع ورود کردیم و کارگروهی تشکیل دادیم که طبق مصوبات کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با تصمیماتی که گرفته شده است، به‌صورت مکرر در چندین نوبت جمع‌آوری انجام شده است.

وی گفت: در مناطق پرتردد همچون سی‌وسه‌پل و پل خواجو به‌طور دائم مأموران این اداره کل حضور دارند و از همشهریان فهیم درخواست می‌کنیم در هر ساعت از شبانه‌روز با تماس با سامانه ۱۳۷ و با اعلام گزارش، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری سریعاً به آدرس مربوطه مراجعه می‌کنند و نسبت به رفع تخلف اقدام قانونی انجام خواهند داد.

کد خبر 762330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.