وقوع طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق در اصفهان/ ثبت دمای ۴۱ درجه در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از ناپایداری‎‎‌ها همرفتی همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، کاهش دید در مناطق مرکز تنزل کیفیت خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف متناوب در ساعات بعدازظهر و عصر تا پایان هفته از مناطق شمالی و غربی تا حدودی مرکزی استان است.

وی افزود: بر این اساس به سبب رشد ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک، گاهی طوفان لحظه‌ای، کاهش دید، کیفیت هوا و در مناطق مستعد رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ نیز خواهد شد. ناپایداری‌های این سامانه که تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر تداوم دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه همرفتی از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت فردا در استان، تصریح کرد: این سامانه با فعالیت باد و گردوخاک، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، کاهش دید در مناطق مرکز تنزل کیفیت هوا همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت مناطق اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، برخوار (دولت‌آباد)، نجف‌آباد، دهق، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، لنجان (زرین‌شهر)، فریدن (داران)، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، بویین میاندشت، کبوترآباد، ورزنه را در برمی‌گیرد.

معتمدی درباره سقوط اشیا، شکستن درختان فرسوده و احتمال سقوط از ارتفاع هشدار داد و گفت: اختلال در تردد جاده‌ای، شهری و روستایی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا در حد گروه‌های حساس، سقوط ساختمان‌های غیرمستحکم و نیمه کاری، از مخاطرات ویژه سامانه مذکور است.

وی عنوان کرد: هم‌استانی‌ها از فعالیت در ارتفاعات و اتراق در زیر سازه‌های نیمه کاره و درختان فرسوده بپرهیزند و نسبت به مدیریت و محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، تردد جاده‌ای و فعالیت کوهنوردی بویژه در نیمه غرب احتیاط کنند.

فعالیت سامانه همرفتی همراه با مه آلودگی، صاعقه و تگرگ در مناطق مستعد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون دومین هشدار سطح زرد با ورود و فعالیت سامانه همرفتی از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر وقت فردا در استان، افزود: ایجاد روان‌آب و جاری شدن رودخانه فصلی و مسیل‌ها، مه آلودگی و کاهش دید، صاعقه و تگرگ از فعالیت این سامانه است.

وی تصریح کرد: فعالیت سامانه مذکور شهر اصفهان و مناطقی از اسلام‌آباد موگویی، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه، دهق، سمیرم، دهاقان، شهرضا، فریدن (داران)، فریدونشهر، لنجان (زرین‌شهر)، گلپایگان، مورچه خورت، نجف‌آباد و نائین را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معتمدی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی، ایجاد خطر برای گردشگری و کوهنوردی را از مخاطرات سامانه همرفتی در مناطق مستعد در استان دانست و گفت: نداشتن اتراق در حاشیه رودخانه، لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های فصلی، پرهیز از کوهنوردی و گردشگری در ساعات بعدازظهر و شب‌هنگام توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۱ درجه، بویین میاندشت با کمینه دمای ۹ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 762234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.