محمد عباسی در گفتو گو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به سیاستها و مشکلات موجود در حوزه حملونقل و ترافیک شهرقم اظهار کرد: ایجاد شبکه معابر با ترافیک روان و ایمن یکی از اصول مهم در حوزه حملونقل و ترافیک شهر قم است.
وی با تاکید بر اینکه روانی ترافیک و ایمنی معابر از اهداف اصلی در ایجاد شبکه معابر شهری است، افزود: ایجاد معبری با عرض زیاد موجب روانسازی ترافیک در شهر شده است، اما از طرفی با افزایش سرعت، ایمنی کاهش پیدا میکند.
سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم دسترسی آسان به شبکه معابر را یکی دیگر از اصول مهم در ایجاد شبکه معابر شهر قم دانست و تصریح کرد: پیشبینی نشدن دسترسی ایمن و آسان در ایجاد شبکه معابر موجب نداشتن کارکرد مناسب برای شبکه میشود.
عباسی با اشاره به اهمیت حملونقل عمومی در معابر شهری، اضافه کرد: حملونقل عمومی بهعنوان جایگزین خودروهای شخصی در شبکه معابر و محسوب میشود و تلاش مجموعه مدیریت شهری شهر قم در راستای توسعه و گسترش حملونقل عمومی است.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی بهعنوان شبکه حملونقل عمومی نقش ویژهای در سطح شهر قم دارد، تصریح کرد: در حال حاضر موفق به ایجاد حملونقل ریلی در شهر قم نشدهایم و تاکسیها نیز به عنوان حملونقل لوکس و خصوصی محسوب میشود و به همین خاطر ناوگان اتوبوسرانی بهعنوان شبکه حملونقل عمومی در شهر قم مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: با وجود کمبود اتوبوس در سطح شهر قم در تلاش هستیم تا اختلالی در سیستم حملونقلی ایجاد نشود.
عباسی افزایش استفاده شهروندان از وسیلههای عمومی را از نتایج افزایش میل و رغبت عمومی دانست و گفت: در خطوطهای فعال شهر همچون خط میدان سعیدی به میدان امام خمینی (ره) بهعنوان شبکه مستقل و بلوار جمهوری به سمت شهرک پردیسان اتوبوسهای تندرو فعال است و مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا پس از انجام مطالعه و بررسی محورهای شهر، خطوط فعال اتوبوسهای تندرو را در سطح شهر قم افزایش دهد.
نظر شما