نقش پررنگ‌تر شهرستان‌های قزوین در قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در سلسله برنامه‌های ذیل قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی نقش و سهم شهرستان‌های استان نسبت به قبل پررنگ‌تر دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی عصر امروز _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در مراسم رونمایی طرح چلچله که در چارچوب برنامه‌های قرارگاه شهیدآوینی اجرا می‌شود، اظهار کرد: مدتی است که قرارگاه شهید آوینی کار خود را در سطح استان قزوین برای تقویت بنیه‌های فرهنگی و هنری آغاز کرده است.

وی افزود: در سلسله برنامه‌هایی که ذیل قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی پیش‌بینی شده است، نقش و سهم شهرستان‌های استان به نسبت قبل پر رنگ‌تر دیده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین هدف از راه‌اندازی قرارگاه شهیدآوینی را توسعه فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری دانست و خاطرنشان کرد: هدف راه‌اندازی قرارگاه این است که انجمن‌های چندگانه‌ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح مرکز استان و شهرستان‌های تابعه فعالیت دارند، از لحاظ کارکردی، رویدادی و آموزشی حرکت توسعه‌ای و رو به رشد داشته باشند.

براتی ادامه داد: علاوه بر انجمن‌ها در دو بخش عمده زیست عفیفانه و عفاف و حجاب هم برنامه‌هایی خواهیم داشت و به امید خدا با هدف‌گذاری درست به لحاظ کارکردی از شرایط فعلی به شرایط بهتری خواهیم رسید.

وی اجرای طرح چلچله را ذیل برنامه‌های قرارگاه فرهنگی شهیدآوینی دانست و اضافه کرد: در این قرارگاه چندین بخش و ساحت را پیش‌فرض قرار دادیم و باید هر شهرستان به اقتضا، شرایط و استعداد خود حداقل در پنج حوزه از این حوزه‌ها مشارکت داشته باشد.

مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: به میزان مشارکت شهرستان‌ها در برنامه‌های قرارگاه یادشده بخش فرهنگ و هنر آن شهرستان حمایت و پشتیبانی خواهد شد تا منجر به توانمندسازی و تقویت فرهنگی و هنری آن شهرستان شود.

براتی افزود: البته برنامه‌های دیگری هم پیش‌بینی شده که حتماً باید برش شهرستانی داشته باشد و سهم هر کدامشان از آن برنامه معلوم و پررنگ باشد و تقویت شود.

کد خبر 761917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.