المپیک فرانسه تحت‌الشعاع طوفانی سیاسی

فرانسه در بحبوحه آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با مشکلاتی سیاسی مواجه شده است که می‌تواند بر روند بازی‌ها تأثیرگذار باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شمارش معکوس برای مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ به‌طور جدی آغاز شده است، با این حال در شرایطی که از نمونه دلگرم‌کننده برگزاری آخرین بازی‌های پر شور المپیک تابستانی فرانسه صد سال می‌گذرد، برگزارکنندگان با نگرانی مبنی‌بر کم‌رونق بودن استقبال از بازی‌ها در سال جاری مواجه شده‌اند. به‌ویژه که در آن دوران نیز ساکنان پاریس به‌شدت از تحولات ناشی از برگزاری چنین رویدادی شکایت کردند و در جامعه‌ای که پس از جنگ جهانی اول درگیر بحران‌های اقتصادی بود، با افزایش نفوذ نیروهای افراطی، افق سیاسی در حال تاریک شدن بود. با این وجود بازی‌ها به‌عنوان یک موفقیت و تعیین استانداردهای جدید رقابت و دوستی ورزشی بین‌المللی ارزیابی شدند.

المپیک فرانسه تحت‌الشعاع طوفانی سیاسی

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد پاریس با شرایط دشواری مواجه است و در حالی که امید می‌رفت تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس یک جشن تابستانی برای فرانسه پس از یک قرن باشد، به‌نظر می‌رسد تصمیم رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی قرار است رویدادهای المپیک سال جاری را تحت‌الشعاع آشفتگی سیاسی قرار دهد.

مکرون که در آستانه آغاز المپیک ۲۰۲۴ از کم بودن تعداد مدال‌های دریافتی فرانسه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ابراز تأسف کرده بود، اعلام کرد که امید دارد کشور در تابستان جاری در خاک خود به جمع پنج تیم برتر بازی‌های المپیک بپیوندند. با این گفته می‌شود این لفاظی‌ها نشانه این بود که او بیشترین تنش را احساس می‌کند.

بدون‌شک همه کشورهای میزبان امیدوارند که المپیک بتواند حس وحدت و غرور ملی را القا کند و در عین حال تشویق تحسین‌برانگیز جهان را به‌دنبال داشته باشد و رئیس‌جمهور فرانسه نیاز مبرمی به یک لحظه ملی و شکل‌گیری نوعی سرخوشی غیرمنتظره‌ای دارد، با این وجود در حالی که همه بلیت‌ها فروخته شده است، شواهدی مبنی‌بر اشتیاق بیشتر در دست نیست و بحث و جدال‌های بی‌موردی بر سر طرح‌هایی وجود دارد که ناتمام رها شده است.

المپیک فرانسه تحت‌الشعاع طوفانی سیاسی

پاریسی‌ها در حال حاضر نسبت به اقداماتی هم‌چون حذف غرفه‌های کتاب‌فروشی سنتی از کرانه‌های رود سن در طول زمان بازی‌ها و آلودگی‌های صوتی ناشی از ترافیک در این شهر شلوغ شکایت دارند و تردیدهای بسیاری میان وزیران کشور مبنی‌بر این‌که آیا این رویداد ۱۰ میلیارد یورویی می‌تواند هزینه‌ها را جبران کند یا خیر وجود دارد، از سوی دیگر رقبای انتخاباتی مکرون برنامه‌های او برای استفاده از این رویداد به‌منظور تجلیل از هویت مدرن و چند فرهنگی فرانسه در صحنه جهانی را مورد حمله قرار داده‌اند و در میان تمام مسائل، امنیت چالش اصلی است و استرس‌هایی مبنی‌بر وجود حملات تروریستی در طول بازی‌ها وجود دارد که توسط بعضی مخالفان شایعاتی درباره آن در پاریس پخش شده است.

کد خبر 761885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.