جهش ۲۰ درصدی تولید گوشت سفید مازندران در دولت سیزدهم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید ۳۳۶ هزار تن گوشت سفید در مازندران از جهش ۲۰ درصدی آن در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی صبح امروز _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در جلسه رسیدگی بر تولیدات دامی استان با بیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید گوشت سفید کشور، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشم‌گیری در این حوزه بوده است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، با تلاش و برنامه‌ریزی‌های جهاد کشاورزی و همراهی مرغداران و زنجیره تولید، شاهد جهش ۲۰ درصدی در تولید گوشت سفید در این استان هستیم.

وی افزود: اعطای تسهیلات، یارانه و نهاده‌های دامی به مرغداران، احداث و نوسازی مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای تبدیلی، آموزش مرغداران و استفاده از روش‌های نوین پرورش مرغ از عوامل این موفقیت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه جهش تولید گوشت سفید در مازندران از ۲۷۹ هزار و ۲۲۵ تن در دولت قبل به ۳۳۶ هزار تن در دولت مردمی سیزدهم، فواید متعددی برای استان و کشور به‌همراه داشته است، گفت: این جهش تولید، تأمین نیاز داخلی و کاهش وابستگی به واردات، رونق صنعت مرغداری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف این صنعت از جمله مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای تبدیلی، افزایش تولید و صادرات گوشت سفید و رونق اقتصادی استان و کشور را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی مازندران با تعهد به ادامه این روند، در تلاش است تا در سال‌های آینده شاهد جهش‌های بیشتری در تولید گوشت سفید در استان باشد.

کد خبر 761750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.