اقدامات عمرانی نباید با شخصیت شهر در تعارض باشد/ محورهای باباقاسم و هارونیه احیا می‌شود

شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های شهر اصفهان، گفت: اقدامات عمرانی نباید با شخصیت شهر در تعارض باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده، امروز _‌یکشنبه بیستم خرداد_ در آئین آغاز فاز نخست موزه تاریخ شهرداری اصفهان با عنوان «رویداد باغ هزار داستان» اظهار کرد: وقتی سکان شهر را به عهده گرفتم، متعهد به حافظ شخصیت شهر شدم.

وی ادامه داد: شهر اصفهان دارای گذشته، حال و آینده است و حافظ شخصیت شهر بودن به این معنا است که هر سه بُعد گذشته، حال و آینده را با هم مد نظر قرار دهیم و من توجه ویژه‌ای به گذشته شهر دارم.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: لازم است که دیروز این شهر ویرایش شود و خوانش پیدا کند؛ برای این کار لازم است گذشته شهر را از میان گرد و غبار تاریخ بیرون آورد و درِ آن را به روی نسل امروز و آینده باز کرد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: در این مدت درِ کارخانه ریسباف با اراده جمعی شهر و میراث فرهنگی باز شد تا از آنچه بر سایر کارخانه‌های این شهر آمد، در امان بماند.

وی گفت: حفظ کارخانه «پشم باف» که امروز در قالب باغ زرشک در اختیار شهرداری است و بخشی از تاریخ و هویت ما است از دیگر اقدامات شهرداری در راستای حفظ تاریخ، هویت و شخصیت شهر اصفهان است.

وی خاطر نشان کرد: احیای محورهای تاریخی باباقاسم و هارونیه از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد و درصدد انجام آن هستیم.

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم در مدت تصدی مدیریت شهر اصفهان بتوانم دین خود را به اصفهان دیروز ادا کنم؛ البته اقدامات عمرانی شهری نباید با شخصیت آن در تعارض باشد.

کد خبر 761628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.