پیگیری لازم برای قطعی برق و تامین مواد اولیه شهرک صنعتی بشل مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر رفع سه مشکل اساسی شهرک صنعتی بشل از پیگیری دو مسئله قطعی برق و تامین مواد اولیه با وزارتخانه‌های صمت و نیرو مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری عصر امروز _یکشنبه، بیستم خرداد_ در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بِشِل در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت این شهرک در استان اظهار کرد: بخش بزرگی از نیاز اولیه صنعت مازندران را شرکت فولاد بهمن این شهرک تأمین می‌شود.

وی افزود: این شرکت با سه مشکل مواجه است که در امر توسعه به منظور تکمیل زنجیره آن یا باید شهرک صنعتی گسترش داده شود و یا آن واحدهای راکد مانده را پس از مهلت مقرر احیای قرار دهیم.

استاندار مازندران دومین مشکل را تأمین مواد اولیه این شهرک عنوان و مطرح کرد: با توجه به وجود انحصار تأمین مواد اولیه در برخی از شرکت‌های کشور باید توزیع به گونه‌ای انجام شود تا شرکت بتواند با ظرفیت منطقی کار خود را انجام دهد.

نوری با اشاره به قطعی برق به عنوان سومین مسئله شهرک صنعتی بشل بیان کرد: مطمئناً قطعی برق لطمه زیادی به صنعت استان وارد می‌کند و تنش برق و گاز برای مازندران با قرار گرفتن انتهای استان جهت دسترسی به مدار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: باید با رایزنی وزیر نیرو نسبت به این مسئله صحبت کرده و مشکل قطعی برق را رفع کنیم، با توجه به اینکه مازندران واحد صنعتی زیادی ندارد و با تعطیلی اعیاد و روزهای مناسبتی و عدم فعالیت واحدها مطمئناً صاحبان تولیدی و صنعتی متضرر می‌شوند و عملاً به طور روزانه با ساعتی سه ساعته تعطیلی واحدها برای بنگاه اقتصادی به صرفه نخواهد بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بخشی از مسئله اول استانی است که از سوی فرماندار پیگیری می‌شود و بخش دیگر آن از سوی مسئولان شهرک‌های صنعتی انجام خواهد شد؛ دو موضوع دیگر آن با دو وزارت‌خانه صمت و نیرو پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 761574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.