۸ هزار هنرمند صنایع‌دستی در مازندران فعالیت می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بیش از هشت هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، بعدازظهر امروز_ یکشنبه بیستم خرداد_ در آئین گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان اظهار کرد: قطعاً تعداد هنرمند موجود در استان خیلی بیشتر از این عدد و ارقام است.
وی با تاکید براینکه صنایع‌دستی در هر خانه‌ای جریان دارد، افزود: کاوش‌های باستان‌شناسی ما پیشینه صنایع‌دستی را نشان می‌دهد

ظرفیت جلگه‌ای، دریایی و جنگلی مازندران تنوع جذابی را در این استان آشکار کرده است که این تنوع در محصولات صنایع‌دستی نیز قابل مشاهده است‌.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بیمه، تسهیلات و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی را از اولویت‌های اداره‌کل عنوان و تصریح کرد: مواد اولیه و دغدغه تأمین آن به خصوص چوب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده و ان‌شاءالله راهکار قانونی آن تعیین می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی به عنوان بهانه‌ای برای قدردانی از زحمات هنرمندان شریف مازندران در عرصه صنایع‌دستی است، گفت: افتخار می‌کنیم جمعیت بزرگی از هنرمندان صنایع‌دستی مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند که قطعاً در اقتصاد خانواده نقش مهمی دارند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از هنرمندان برگزیده استانی از شهرستان‌های گلوگاه تا محمودآباد با اهدای لوح تقدیر به عمل شد.

کد خبر 761544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.