اخذ رأی تنها با ارائه شناسنامه یا کارت ملی انجام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری تنها با ارائه شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، امروز _ یکشنبه بیستم خرداد _ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تمام انتخابات‌ها بر روی چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تأکید و فرموده‌اند: هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، زبان بدخواهان کوتاه‌تر خواهد شد و به اهداف شوم خود در این زمینه نخواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که حضور پر شور مردم در انتخابات، مکمل حضور معنادار آنها در تشییع شهدای خدمت است، افزود: مردم خراسان جنوبی در همه انتخابات‌ها حضور گسترده خود را اثبات کرده‌اند و در این انتخابات هم با شور و شعور معناداری پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دهم خرداد با تشکیل ۲۹ هیئت اجرایی، ۱۱ هیئت در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیئت اجرایی که در مراکز بخش‌های استان تشکیل شده، روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان از دهم تا چهاردهم خرداد انجام شده است و در حال حاضر در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه وزارت کشور اسامی افراد تأیید شده را بیست‌ودوم خرداد اعلام می‌کند، گفت: تبلیغات انتخابات از بیست‌وسوم خرداد تا ششم تیرانجام خواهد شد، هفتم تیر تبلیغات ممنوع است و روز هشتم تیر نیز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، انتخابات با حضور دو نفری که بیشترین آرا را کسب کرده باشند، به دور دوم کشیده می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از صدور دستور وزیر کشور، ابلاغ‌های رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان صادر شد، افزود: کمیته‌های هشت‌گانه انتخابات تشکیل شده و تاکنون چند جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاوت‌های موجود در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری برنامه‌های آموزشی ویژه دست‌اندرکاران انتخابات، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان با ذکر این نکته که اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری تنها با ارائه شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی انجام خواهد شد، تأکید کرد: افراد برای رفع نقص در این زمینه در روزهای باقی مانده تا انتخابات به اداره کل یا ادارات ثبت احوال شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ادارات ثبت احوال، صبح و بعدازظهر آماده خدمات‌دهی به شهروندان است.

طالبی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان داشتیم، تصریح کرد: اکنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اضافه کردن شش شعبه، ۷۲۲ شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 761495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.