افتتاح ۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفته جهادکشاورزی ۱۲۰ پروژه در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدحسین اکبری، امروز _یکشنبه بیستم خرداد _ در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی سال‌جاری ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: از اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان، مبلغ ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۹۶ میلیارد تومان سهم خودیاری و ۴۹ میلیارد تومان نیز سهم اعتبارات بخش دولتی است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ۶۸ پروژه در بخش آب و خاک، ۱۴ پروژه در بخش عشایری، ۱۷ پروژه در بخش تولیدات دامی، هفت پروژه در بخش صنایع تبدیلی، چهار پروژه مربوط به بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی، یک پروژه برای بخش شیلان، یک پروژه مربوط به بخش تعاون روستایی، یک پروژه مربوط به بخش شیلات و سه پروژه نیز مربوط به بخش منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها ۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد می‌کند، ادامه داد: مهمترین پروژه‌ها در زمینه احیا و مرمت قنوات، سامانه‌های نوین آبیاری، پرورش مرغ گوشتی، پرورش شترمرغ، ایجاد سردخانه در شهرستان‌ها است.

اکبری گفت: به دلیل اهمیت فوق‌العاده آبیاری و کم آب بودن استان، در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی آبیاری تحت فشار اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی فعال است، افزود: تا کنون پنج هزار و ۱۰۲ تن گندم خریداری و ۵۰ درصد قیمت گندم نیز تأمین شده است.

سرپرست جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ثبات قیمت کالاهای اساسی، ۴۴۵ تن برنج هندی، دو هزار و ۳۰۸ تن شکر صنف صنعت، ۳۷۵ تن شکر خانواده در بازار توزیع شده است، ادامه داد: با رشد جوجه‌ریزی در استان در زمینه گوشت مرغ مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به خسارت سیل به ۳۵۳ قنات گفت: مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

اکبری با اشاره به اینکه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مجتمع گلخانه‌ای پیش شده که ظرفیت گلخانه‌ای محمدیه و در میان نیز تکمیل شده است، گفت: در حوزه مجتمع‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی کسانی که درخواست تسهیلات دارند، در اولویت خواهند بود.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نصب پنل‌های خورشیدی بسته خواهد شد، ادامه داد: مقرر شده است برای نصب پنل‌های خورشیدی ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان پرداخت کنیم.

کد خبر 761382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.